گزارش جی پلاس/ استقلال، ۳۹۹ دقیقه در حسرت گل!

رکورد منفی قلعه‌نویی به شفر رسید

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ بررسی آماری گل‌های زده استقلال در این فصل نشان می‌دهد، از آخرین گلی که این تیم در لیگ هجدهم به ثمر رسانده، 399 دقیقه می‌گذرد. این گل را فرشید اسماعیلی در هفته سوم و دقیقه 51 بازی با تراکتورسازی وارد دروازه محسن فروزان کرد. از آن دقیقه به بعد، استقلال 3 بار در لیگ بازی کرده و گلی به ثمر نرسانده است. 

هفته چهارم، استقلال به خانه پارس جنوبی جم رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد. مهاجمان این تیم در جم نتوانستند دروازه احمد گوهری را باز کنند و این اتفاق در بازی هفته پنجم استقلال نیز تکرار شد. این بار در ورزشگاه آزادی و مقابل فولاد. استقلال گره دروازه فولاد را باز نکرد و مجبور شد زمین بازی را با تساوی بدون گل ترک کند.

برای هفته هفتم، استقلال به قائمشهر رفت تا مقابل نساجی بازی کند. یک بازی حساس در زمینی نه چندان مناسب. استقلال در خط حمله از زوج مرتضی تبریزی و روح‌الله باقری استفاده کرد اما باز هم توفیقی در گلزنی به‌دست نیاورد. نتیجه‌اش هم کسب تساوی بدون گل مقابل تیمی بود که جواد نکونام را روی نیمکت داشت.

ضعیف‌ترین آمار گلزنی استقلال در تاریخ لیگ برتر، با 350 دقیقه مربوط به 13 سال قبل بود. زمستان 1384 و زمانی که مربیگری این تیم را امیر قلعه‌نویی بر عهده داشت. استقلال در هفته ششم مقابل راه‌آهن که فیروز کریمی سرمربی‌اش بود، به پیروزی 3 بر صفر رسید. گل‌های استقلال را سیاوش اکبرپور و رضا عنایتی( 2 بار ) وارد دروازه راه آهن کردند. عنایتی سومین گل استقلال را در این بازی، در دقیقه 66 به ثمر رساند.

استقلال هفته هفتم مقابل سپاهان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد، هفته هشتم برابر فجرسپاسی به تساوی صفر بر صفر رسید و هفته هشتم نیز نتوانست نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل سایپا کسب کند. برای هفته نهم، استقلال باید حضور در شهرآورد را تجربه می‌کرد. درست مثل این فصل که با آمار ضعیف گلزنی باید به مصاف پرسپولیس می‌رفت.

استقلال در لیگ پنجم و هفته نهم توانست پرسپولیس را با یک گل شکست بدهد. تنها گل بازی را رضا عنایتی در دقیقه 56 و روی پاس زیبای فرزاد مجیدی وارد دروازه فرشید کریمی کرد. این گل پایانی بود بر طلسم گل نزدن‌ در استقلال و تیم امیر قلعه نویی. از آن روز به بعد موتور استقلال روشن شد و در پایان فصل نیز عنوان قهرمانی را به‌دست آورد.

به گزارش جی پلاس؛ این یک رکورد منفی در کارنامه وینفرد شفر و بازیکنان استقلال است. آنها 399 دقیقه گل نزده‌اند و این برای تیمی که با ادعای قهرمانی وارد لیگ هجدهم شده، آمار ضعیفی محسوب می‌شود. حالا امیر قلعه‌نویی می تواند سرش را بالا بگیرد و دیگر درباره آن آمار ضعیف توضیح ندهد. آماری که حالا متعلق به شفر است و تیمی که با هزینه بالایی بسته شده و فعلا توفیقی به‌دست نیاورده است.

دیدگاه تان را بنویسید