گزارش جی پلاس؛

عملکرد خوب تیم نصفه و نیمه ایران در باشگاه های آسیا/ پتروشیمی و باز هم جدال با الریاضی!

تیم بسکتبال پتروشیمی که با تیمی نصفه و نیمه و هفت - هشت بازیکن در جام باشگاه های آسیا شرکت کرده، در صورت صدرنشینی احتمالی در گروهش، یک بار دیگر در نیمه نهایی به مصاف الریاضی لبنان خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ تیم بسکتبال پتروشیمی ماهشهر در حالی عصر امروز (شنبه) سومین دیدارش را در رقابت های باشگاه های آسیا برگزار می کند که با حواشی بسیاری راهی تایلند شد. ماهشهری ها که به دلیل قهرمانی در لیگ 95 و کسب مجوز در رقابت های غرب آسیا جواز حضور در جام باشگاه های این قاره را بدست آورد، در راه اعزام به این رقابت ها دچار مشکلات بسیاری شد.

تا چند روز مانده تا سفر این تیم، هنوز اعزام قطعی نبود و پس از اعزام هم مشخص شد که باشگاه پتروشیمی به طور کلی از فرستادن تیم به این رقابت ها سر باز زده و فدراسیون با هزینه خودش تیم پتروشیمی را راهی تایلند کرده است.

در نهایت قرار شد که کاروان پتروشیمی در دو گروه راهی بانکوک شود. گروه اول این تیم که هفت بازیکن در خود داشت به تایلند رسید اما گروه دوم نتوانست راهی این کشور شود و مهران حاتمی مجبور شد تیمش را با همان هفت نفر به میدان بفرستد. هفت نفری که البته عملکرد فوق العاده از خود نشان دادند و از یک تیم کامل بهتر کار کردند.

شاگردان مهران حاتمی در دیدار اول با درخشش فرید اصلانی، بهنام یخچالی و ارسلان کاظمی با نتیجه 77 بر 62 نماینده کره جنوبی را از پیش رو برداشتند. بازیکنان این تیم در بازی دوم هم روز جمعه به مصاف نماینده چین تایپه رفتند که در نهایت توانستند این حریف را هم با اقتدار و عملکرد خوب، با نتیجه 96 بر 63 شکست دهند. دو بردی که صعود این تیم به مرحله حذفی را قطعی کرد و حالا عصر امروز باید بر سر صدر نشینی با نماینده چین دیدار کند. چینی که در رقابت های 2016 عنوان قهرمانی را بدست آورده اما در این دوره شرایط خوبی ندارد و با دو باخت در قعر جدول جای گرفته است.   

در این میان البته از یک نام دیگر هم نمی شود گذشت. الریاضی لبنان که در سال های اخیر اغلب پتروشیمی را شکست داده و در این دوره هم در کنار پتروشیمی مدعیان قهرمانی به حساب می آیند. الریاضی در دوره گذشته روی سکوی قهرمانی ایستاد.

 پتروشیمی البته در سال های گذشته و با تیم کامل و شرایط بهتر به عنوانی بهتر از سومی و چهارمی دست پیدا نکرده و در این دوره با تنها چند جلسه تمرین و تیم ناقص کار بسیار دشواری برای رسیدن به فینال و قهرمانی دارد. با این حال بازیکنان این تیم نشان داده اند که شرایط بسیار خوبی دارند و با انگیزه خاصی بازی می کنند.

بسکتبال پتروشیمی

نکته جالب در این دوره قدرت پایین نماینده چین و قدرتنمایی نماینده ژاپن است. الوارک توکیو در شرایطی در دیگر گروه صدرنشین است که الریاضی قدرتمند را شکست داده و به نظر می رسد پتروشیمی برای قهرمانی باید با این تیم ژاپنی رقابت کند. الوارک در دیدار اول گروه دوم این رقابت با نتیجه 87 بر 76 الریاضی را از پیش رو برداشته بود.

بازیکنانی نظیر فرید اصلانی  و اصغر کاردوست که از تیم ملی کنار گذاشته شدند اما با آمادگی بسیار خوبی به تایلند رفتند. بهنام یخچالی هم البته در بازی دوم با کسب آمار فوق العاده 28 امتیازی آمادگی خوبش را به رخ کشید.

رقابت های مرحله گروهی این رقابت ها امروز به پایان می رسد و دو تیم اول هر گروه راهی مرحله نیمه نهایی می شوند. در این مرحله هم تیم های اول و دوم به صورت ضربدری با یکدیگر رقابت می کنند تا فینالیست ها مشخص شوند.

به گزارش جی پلاس؛ به این ترتیب پتروشیمی در صورت پیروزی متحمل امروزش برابر نماینده چین که دیگر شانسی برای صعود ندارد، در جایگاه اول گروه قرار می گیرد و باید در نیمه نهایی به مصاف الریاضی برود. تیمی که در تنها فینال غرب آسیا به پتروشیمی باخت و در سایر جدال های گذشته، پتروشیمی را شکست داده است. با این حال شرایط نشان می دهد شاگردان حاتمی با تمام مشکلات، بهتر از قبل بازی کرده اند و صعودشان به فینال با همین تیم هشت نفره دور از دسترس نیست. هشت نفری که البته نفر هشتم یعنی سجاد مشایخی، به تازگی به اردوی آن ها اضافه شده است.

 

 

دیدگاه تان را بنویسید