جی پلاس/ مرکز تحقیقات سرطان انگلیس اعلام کرد:

چاقی برای زنان سرطان‌زاتر از سیگار است!

مرکز تحقیقات سرطان انگلیس اعلام کرده است که تا سال‌های آینده، چاقی بیشتر از سیگار کشیدن عامل بروز سرطان در زنان است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، در حال حاضر شمار زنانی که بر اثر استعمال دخانیات دچار سرطان می‌شوند 12 درصد است، در حالی که 7 درصد آنها بر اثر اضافه وزن و چاقی مبتلا به سرطان می‌شوند. اما مرکز تحقیقات سرطان انگلیس به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد عامل چاقی گوی سبقت را از استعمال سیگار گرفته و انتظار می‌رود که تا سال 2043، چاقی بیشتر از سیگار زنان را دچار سرطان کند.

با توجه به کاهش شمار زنانی که سیگار می‌کشند و برعکس، بالا رفتن آمار چاقی در آنها، انتظار می‌رود که طی 25 سال آینده دچار تغییر و تحولات عظیمی در آمار باشیم. دانشمندان تخمین می‌زنند که تا سال 2035 حدود 10 درصد سرطان‌ها در زنان که حدود 25 هزار مورد را شامل می‌شود، مربوط به کشیدن سیگار و 9 درصد (حدود 23 هزار مورد) مربوط به اضافه وزن خواهد بود.

اما این مسئله در مورد مردان انگلیسی صدق نمی‌کند زیرا به طور طبیعی، شمار مردان سیگاری به مراتب بیشتر از زنان سیگاری هستند. برخی سرطان‌ها مانند نوعی لوسمی، سرطان ریه، مثانه، شکم، دهانه رحم، پانکراس و معده با استعمال سیگار و دخانیات در ارتباط‌اند. در این میان، سرطان‌هایی چون شکم، کیسه صفرا، کلیه، کبد، پستان، تخمدان و تیروئید با چاقی و اضافه وزن مرتبط است.

تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که در کودکی اضافه وزن دارند، 5 برابر بیشتر در معرض چاقی در بزرگسالی قرار دارند. گزارش‌ها حاکی از آن است که میزان چاقی در کودکان انگلیسی در دهه اخیر رو به افزایش است.

دیدگاه تان را بنویسید