درمان تاول‌های زائران اربعین با روشی سنتی

مسئول گروه امدادگران « اربعینی بمانیم » اظهار داشت: بنابه روال سالهای گذشته این گروه با حضور ۸۰ نفر از جمله ۲۰ پزشک به درمان رایگان زائران اربعین در مسیر نجف به کربلا خواهد پرداخت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، با افزایش هرساله زائرین اربعین حسینی گروه‌های مختلف مردمی نیز هرسال بیش‌تر از سال گذشته در مسیر اربعین به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند.

گروه خادمین امدادی مردمی با عنوان «اربعینی بمانیم» نیز یکی از گروه‌های مردمی است که از سال ۹۳ فعالیت خود را در مسیر نجف به کربلا شروع کرده و تاول‌ پاهای زائران را با روشی سنتی و کارآمد درمان می‌کنند.

علی مجاهد موسس این گروه امدادی درخصوص فعالیت‌های خادمین گروه «اربعینی بمانیم» گفت: این گروه فعالیت خود را از سال ۹۳ با درمان تاول‌های زائران با روشی سنتی و کم هزینه شروع کرده و امسال نیز خدمات خود را به زائران حسینی ارائه خواهد داد.

مجاهد درباره روش درمان تاول‌ها توضیح داد: گروه خادمین از طریق پانسمان پوستی و با نخ بخیه و کتان و مشابه فیتیله‌گذاری جراحات تاول‌ها را درمان می‌کنند.

وی ادامه داد: سپس تاول‌ها با روشی خاص و متفاوت بخیه زده شده و در عرض ۷ یا ۸ روز پوست کهنه کنده شده و تاول درمان می‌شود.

مجاهد خاطرنشان کرد: ۹۹ درصد تاول‌ها به‌دلیل استفاده از کفش‌ها و دمپایی‌های نامناسب یا کفش‌هایی که زیاد مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۹ هزار و ۷۰۰ نفر توسط گروه «اربعینی بمانیم» درمان شده‌اند، تصریح کرد: طی یک نظرسنجی از افراد درمان شده نیز مشخص شد که این روش هیچ مشکل یا عفونتی برای زائران ایجاد نکرده و درمان شوندگان به راحتی به راه خود ادامه داده‌اند.

موسس این گروه امدادی با بیان اینکه این گروه هرساله با همکاری تعدادی از داوطلبین پزشک و پرستار به فعالیت خود ادامه می‌دهد، عنوان کرد: سال گذشته ۴۰ نفر را در این زمینه آموزش دادیم و با همکاری ۲۰ پزشک و جمعا با ۸۰ نفر به درمان زائران پرداختیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر زائرانی با ملیت‌های مختلف تحت درمان این گروه قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: امسال نیز با توجه به افزایش نیاز به این نوع درمان خدمات خود را در موکب‌های بیش‌تری ارائه خواهیم داد.

موسس این گروه مردمی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نیز ۲۰ هزار نفر از زائران درمان شوند، عنوان کرد: برای اربعین امسال نیز ۲۰۰ پرستار و پزشک برای درمان مردم در گروه «اربعینی بمانیم» همکاری خواهند کرد.  

وی همچنین درباره منابع مالی این گروه توضیح داد: تمامی منابع مالی این گروه امدادگر توسط مردم و خیرین تامین شده و امسال نیز از نیکوکاران و مردم کشور تقاضای همکاری و کمک مالی به این گروه را برای خدمت به زائران داریم.  

مجاهد در پایان تاکید کرد: زائران اربعین ۹۷ با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی  گروه «اربعینی بمانیم» به همین اسم، می‌توانند از موکب‌های ارائه‌دهنده خدمات این گروه مطلع شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید