رییس ستاد اربعین گفت: براساس جلساتی که بامسئولان بانک مرکزی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که آنچه زایران اربعین باید پرداخت کنند براساس نرخ رسمی در ایران است که معادل ریالی آن را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش جماران؛ رییس ستاد اربعین با تاکید بر این که قیمت ارز اربعین بر اساس نرخ رسمی است، گفت: یکی از موضوعات اصلی امسال تامین ارز زایران اربعین است که از طریق بانک مرکزی قیمت نهایی محاسبه و تامین خواهد شد.

حسین ذوالفقاری عصر شنبه بعد از جلسه اربعین در جمع خبرنگاران در درباره قیمت ارز برای سفر اربعین امسال افزود: براساس جلساتی که بامسئولان بانک مرکزی داشتیم به این نتیجه رسیدیم که آنچه زایران اربعین باید پرداخت کنند براساس نرخ رسمی در ایران است که معادل ریالی آن را پرداخت خواهند کرد.

وی درباره بیمه زایران اربعین هم گفت: ما در سنوات گذشته هم تلاش می کردیم مبلغ بیمه کاهش یابد امسال هم باهمکاری سازمان حج، هلال احمر و بخش های دیگر در این زمینه تلاش شده که ضمن حفظ سقف خدمات بیمه ای، مبلغ دریافتی بیمه را کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: به دنبال سازوکاری هستیم که زایران حتما امسال با بیمه نامه به سفر اربعین بروند چراکه سال قبل تعدادی افراد فاقد بیمه بودند که در عراق دچار مشکل شدند و همچنین زحماتی را برای ستاد اربعین ایجاد کردند.

رییس ستاد اربعین درباره صدور ویزا نیز گفت: همانند سنوات گذشته دفاتری را در ایام مورد نظر با همکاری عراق در نظر گرفته ایم و اگر نیاز باشد دفاتر دیگری به آن اضافه می کنیم. 

وی افزود: تلاش ما این است که ویزا ها به صورت انفرادی صادر شود چرا که صدور ویزای انفرادی باعث شد بسیاری از مشکلات زائران در سال گذشته کاهش یابد بنا براین امسال هم تاکید داریم ویزاها به صورت انفرادی صادر شوند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.