گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

شیخ نعیم قاسم: وجود تکفیری ها به دلیل حمایت های آمریکا و کشورهای نفت خیز است

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر اینکه یکی از دلایل اصلی بر هم خوردن وحدت مسلمین وسوسه شدن برخی از مسلمانان توسط استکبار است، گفت: من بر این باور نیستیم که تکفیر نقش اساسی در بر هم زدن وحدت اسلامی بازی می کند زیرا امروز در سطح جهان آشکار شده است که ترویست های تکفیری کسانی هستند که با همه آیه های قرآن و اصول و امور اسلام مخالف هستند.

شیخ نعیم قاسم در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اظهار کرد: بر اساس آیه «و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا » وحدت اسلامی میان همه مسلمانان یک اصل کلی است اما دو دلیل اصلی برای تفرقه وجود دارد. دلیل اول به خود مسلمانان بر می گردد که زندگی دنیوی آنها را وسوسه کرده و به پست ها و مقامات وابسته و با استکبار مرتبط شدند و تلاش کردند که جاه و جلال به دست آورند. بنابر این منافع خود را در جنگ و قرار گرفتن در صفوف شیاطین در مقابل مومنان یافتند و این چنین شد که منحرف و از وحدت دور شدند.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: دومین دلیل اساسی کفر جهانی است که یک لحظه هم از توطئه چینی چه به شکل مستقیم و چه به شکل غیر مستقیم به وسیله ابزارهایش یعنی حاکمان و نظریه پردازانی که از فهم اسلام خارج شده و به دنبال منافع خودشان رفتند دست بر نمی دارند.

وی گفت: بنابر این دو دلیل می بینیم که وحدت متضرر می شود و فتنه ها منتشر می شوند لیکن بحمدالله تعالی با وجود انسان های با اخلاص و علمای شیعه و سنی که برای وحدت اسلامی کار می کنند که در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای روی خط امام خمینی (س) قرار دارد ما امیدوار هستیم که وحدت اسلامی میان مسلمانان بیشتر شود.

شیخ نعیم قاسم افزود: اکنون با فاش شدن خطر تکفیری و توطئه های استکبار و به دست آوردن پیروزی ها توسط خط اصیل می بینیم که وحدت روز به روز تقویت می شود. باید توجه داشته باشیم که با دشمنان خودی و غیر خودی رویارویی کنیم و در راستای آن چه خداوند در خط درست نازل کرده عمل کنیم و باید واقعا ضد نفس و دشمنان جهاد کنیم تا بتوانیم به وحدت اسلامی واقعی برسیم.

وی تأکید کرد: من بر این باور نیستیم که تکفیر نقش اساسی در بر هم زدن وحدت اسلامی بازی می کند زیرا امروز در سطح جهان آشکار شده است که ترویست های تکفیری کسانی هستند که با همه آیه های قرآن و اصول و امور اسلام مخالف هستند. به طور مثال خداوند فرموده است که «ما ارسلناک الا رحمه للعالمین» اما آنها می گویند «ما ارسلناک الا نقمه للعالمین». یا اینکه خداوند می فرماید « لا اکراه فی الدین» اما آنها می گویند که در دین اکراه و اجبار است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: هیچ آیه ای در قرآن کریم وجود ندارد که آنها خلافش را نگویند و خلافش عمل نکنند. بر خلاف همه آیه های قرآن عمل می کنند. به همین دلیل دست آنها برای جهان رو شده است و اگر اکنون وجود دارند این وجودشان به دلیل پوشش بین المللی و حمایتی است که از آمریکا شروع و به برخی کشورهای نفت خیز منتهی می شود.

وی اظهار کرد: این پوشش و حمایت و رعب، قتل، سلطه و ظلمی که انجام می دهند برای آنها جایی موقت ایجاد می کند اما بحمدالله وقتی پیروزی های ارتش سوریه و هم پیمانانش در سوریه و همچنین پیروزی های محور مقاومت، پیروزی های موصل و جاهای مختلف دیگر از جمله لبنان، یمن و بحرین را می بینیم به خوبی می فهمیم که این تروریسم تکفیری چقدر به زوال و سقوط نزدیک شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.