بطحایی خبر داد:

ورود پلیس فتا به تخلفات انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش درباره تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان از ورود پلیس فتا به این موضوع و ردیابی و مشخص شدن سامانه پیامک و آی پی که توسط آن تخلف صورت گرفته خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد بطحایی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس که در اردوگاه باهنر برگزار شد، درباره تخلفات رخ داده در انتخابات صندوق ذخیره فرهنگیان نیز عنوان کرد: تخلفاتی صورت گرفته، اما باید توجه کرد این انتخابات دو معلم به عنوان هیئت امنای صندوق ذخیره است و ما در انتخابات بزرگتر نیز تخلفاتی را شاهدیم.

وی افزود: اکنون گروهی برای پیگیری این تخلفات تشکیل شده و تخلفات را مورد به مورد پیگیری می کنند. آنها  شواهدی  بدست آورده اند و اگر ما را از وقوع تخلف مطمئن کنند بلافاصله فردی که با این روش انتخاب شده حذف و آرای او باطل می شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه حجم این تخلفات بالا نیست و در دو استان رخ داده است اظهار کرد:  در هر دو مورد با همکاری پلیس فتا این تخلفات رد یابی شده است و سامانه پیامک و آی پی که توسط آن تخلف صورت گرفته مشخص شده است.

وی با بیان اینکه فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تا کنون صرفا محدود به دایره شناخت مدیران مناطق بود اما با این برنامه همه کسانی که شایسته این پست‌ هستند می‌توانند وارد سامانه شده و اطلاعات خود را ثبت کنند تا  داوطلبان واجد شرایط، امتیازبندی شده و وارد مرحله آزمون و مصاحبه شوند.

وی اضافه کرد: با این روش توقع درست همکارانمان مبنی بر عدم توجه به توانمندی شان پاسخ داده می‌شود و دامنه انتخاب برای افراد اصلح گسترده می‌شود و اگر تا دیروز، مدیر منطقه 5 نفر را برای مدیریت مدارس می‌شناخت امروز می‌تواند از میان 15 یا 20 نفر انتخاب کند. 

به گفته وزیر آموزش و پرورش، بعد از اجرای آزمایشی و استقرار سامانه، این برنامه را به حوزه ادارات مناطق و سپس ادارات کل نیز تسری می دهیم تا دامنه انتخاب ما به گستردگی یک میلیون همکار فرهنگی باشد. 

بطحایی در پاسخ به چرایی عدم مشارکت چشمگیر فرهنگیان در انتخابات دو نفر از معلمان به عنوان اعضای هیات امنای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: علت این است که در آموزش و پرورش تا کنون چنین انتخاباتی وجود نداشته و هر کار جدیدی هم حتما نواقصی دارد شاید ما نواقصی داشتیم که 25 درصد اعضا در انتخابات شرکت کردند، البته برای شروع قابل پذیرش است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مشارکت مستقیم معلمان در حوزه های تصمیم سازی تجربه خوبی است و امیدوارم بیشتر مورد استقبال قرار بگیرد.

وی درباره اعلامیه های برخی مدارس غیردولتی بر سایت های خود برای برگزاری آزمون ورودی علیرغم ممنوع شدن برگزاری هرگونه آزمون در دوره ابتدایی گفت: مدارس غیردولتی هم همکار ما هستند و قرار نیست با هم وارد مجادله شده یا کشتی بگیریم. علت این است که آن مصوبه هنوز رسما ابلاغ نشده است. 

بطحایی با بیان اینکه این چند مدرسه هم منتظر ابلاغ مستقیم بخشنامه هستند گفت: هرچند توقع داریم این روند متوقف شود. در مقابل سه یا چهار مدرسه غیردولتی بسیار بزرگ و گسترده، نامه زدند و اعلام آمادگی کرده و آزمون های خود را متوقف کردند. حتما با ابلاغ رسمی ، آن ها که باقی ماندند و هنوز برای برگزاری آزمون اطلاعیه می‌زنند نیز اینکار را انجام نخواهند داد و منتج به زورآزمایی نخواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره اداره و ساخت مدارس به صورت مجتمع، گفت: مجتمع های آموزشی آثار مثبت دارند و به این سمت می‌رویم، اما مهمترین مانع پیش رو، فضای آموزشی فعلی ماست که براین اساس در نقشه های جدید مدارس در سازمان نوسازی به سمت مجتمع سازی پیش می‌رویم.

وی درباره موظفی تدریس شش ساعته مدیران مدارس گفت: دستورالعمل ساماندهی سال آینده را تا اواخر فروردین ابلاغ می کنیم. تدریس معاون و مدیر بحث تخصصی برای ماست. تدریس حداکثر شش ساعت را با شرایطی در دستورالعمل آورده ایم.

وی افزود: مدیران در مدارسی که دارای شرایط هستند حتما باید تدریس داشته باشند. من یقین دارم مدیران تمکین خواهند کرد اما اگر برخی تخطی کنند ملزم به برخورد اداری خواهیم بود.وزیر آموزش و پرورش درباره حذف کنکور نیز عنوان کرد: نگاه ما به حذف کنکور با وزارت علوم همسو است و امیدواریم جدول زمانبندی فعالیت های مرتبط را بزودی منتشر کنیم.

وی در پایان به حضور برخی معاونانش در برنامه های  تبلیغاتی کنکور در رسانه ملی گفت: حتما به آنها تذکر خواهم داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید