هوای پایتخت سالم است

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از برقراری هوای سالم در تهران خبر داد و افزود: احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها در روز آینده وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حسین شهبازی کیفیت هوای تهران را پیش‌بینی کرد و گفت: نتایج پیش بینی کیفیت هوای تهران نشانگر برقراری شرایط کیفی هوای سالم در روز جاری (چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه) بوده و پیش‌بینی می‌شود تا فردا (پنجشنبه) وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشته باشد.

وی افزود: شاخص کیفی هوای تهران در حال حاضر ۶۷ و در شرایط سالم قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد شرایط جوی تهران نیز گفت: بر اساس نتایج پارامترهای هواشناسی پیش‌بینی شده برای ایستگاه مهرآباد، در برخی ساعات روز جاری (چهارشنبه) وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین ۵ تا ۸ متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی و شمال غربی انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی در روز پنجشنبه، از سرعت باد کاسته شده و برای برخی ساعات وزش باد موثر (بزرگی بین ۳ تا ۵ متر بر ثانیه) پیش‌بینی می‌شود. این شرایط در روز جمعه کمابیش ادامه خواهد داشت و با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی در بعدازظهر، طی برخی ساعات وزش باد شدید (بزرگی بین ۸ تا ۱۱ متر بر ثانیه) از سمت نواحی غربی و شمال غربی انتظار می‌رود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اظهار کرد: دمای تهران طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت.

 

دیدگاه تان را بنویسید