کاهش دما در نوار شمالی کشور

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت بارشی کشور طی روزهای آینده، از کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت)، با فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های البرز شرقی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: امروز با ورود موج بارشی دیگری از سمت شمال غرب به کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در این نواحی به ویژه در بخش‌های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فعالیت این موج در روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت) در شمال غرب، شمال شرق و با شدت کمتر در سواحل خزر و روز چهارشنبه(۲۷ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق است، گفت: در بعدازظهر چهارشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان قابل پیش‌بینی است همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، دما در نوار شمالی کاهش نسبی می‌یابد.

به گفته وظیفه، در روز سه‌شنبه وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز چهارشنبه در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق پیش بینی می شود همچنین امروز شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج  است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس چنین وضعیتی دارد.

وی در مورد هوای تهران در روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت) صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، اوایل شب همراه با وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۲ و ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت)، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید