پیام امام خمینی به مناسبت شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی 

23 مهر ماه سال 60 بود که خبر شهادت چهارمین شهید محراب انقلاب اسلامی در همه جای کشور پخش شد؛ پیرمردی به دست کوردلان منافق به شهادت رسید که دیگران از او جز صفای باطن سراغ نداشتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، به دنبال پخش این خبر، پیر جماران که یکی از یاران بزرگوار و انقلابی خود را از دست داده بود، پیامی خطاب به ملت ایران صادر کرد. در بخشی از این پیام آمده است:

«چه سعادتمندند آنان که عمرى را در خدمت به اسلام و مسلمین بگذرانند، و در آخر عمر فانى به فیض عظیمى که دلباختگان به لقاء اللَّه آرزو مى ‏کنند نایل آیند. چه سعادتمند و بلند اخترند آنان که در طول زندگانى خود کمر همت به تهذیب نفس و جهاد اکبر بسته، و پایان زندگانى خویش را در راه هدف الهى با سرافرازى به خیل شهداى در راه حق پیوستند. چه سعادتمند و پیروزند آنان که در نشیب و فرازها و پست و بلندی هاى حیات خویش به دام هاى شیطانى و وسوسه‏ هاى نفسانى نیفتاده، و آخرین حجاب بین محبوب و خود را با محاسن غرق به خون خرق نموده[۱] و به قرارگاه مجاهدین فى سبیل اللَّه راه یافتند. چه سعادتمند و خوشبخت ‏اند آنان که به دنیا و زخارف آن پشت پا زده و عمرى را به زهد و تقوا گذرانده و آخرین درجات سعادت را در محراب عبادت و در اقامه جمعه با دست یکى از منافقین و منحرفین شقى، فائز و به والاترین شهید محراب که به دست خیانتکار اشقى الاشقیا به ملأ اعلا شتافت، ملحق شدند.».

ایشان با بیان ارادت خود به شهید اشرفی اصفهانی آورده است: «این وجود پر برکت متعهد را قریب شصت سال است مى‏ شناختم. مرحوم شهید بزرگوار حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا عطاء اللَّه اشرفى را در این مدت طولانى به صفاى نفس و آرامش روح و اطمینان قلب و خالى از هواهاى نفسانى و تارک هوى‏ و مطیع امر مولا و جامع علم مفید و عمل صالح مى ‏شناسم، و در عین حال مجاهد و متعهد و قوى النفس بود. او در جبهه دفاع از حق از جمله اشخاصى بود که مایه دلگرمى جوانان مجاهد بود و از مصادیق بارز رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْه[۲] بود. و رفتن او ثلمه[۳] بر اسلام وارد کرد و جامعه روحانیت را سوگوار نمود. خداوند او را در زمره شهداى کربلا قرار دهد و لعنت و نفرین خود را بر قاتلان چنین مردانى نثار فرماید.».

در بخش دیگری از این پیام آمده است: «بارالها، ملت مجاهد ما در این برهه زمان با چه حوادثى و با چه چهره ‏هایى مواجه‏ است. عصرى که حکومت هاى مسلمین آن چنانند، و رسانه ‏هاى گروهى آن چنان، و ابرقدرتها این چنین. عصرى که باطل را به صورت حق به خورد مردم مى‏ دهند و جنایات را به صورت صلح طلبى. عصرى که دشمنان اسلام و مسلمین با ملتهاى مستضعف، آن مى‏ کنند که چنگیز نکرد، و اکثر حکومتهاى مسلمانان در جنایاتى که بر ملتهاى خود مى ‏رود از جانیان طرفدارى مى ‏کنند. عصرى که در خانه امن خدا از دشمنان اسلام و جنایتکاران به مسلمین نمى ‏شود شکایت کرد.».

صحیفه امام؛ ج ۱۷، ص ۴۹-۵۱

  1. خرق نمودن: شکافتن، از میان برداشتن (کنایه از اینکه شهیدان با استقبال از شهادت، لباس« انیّت» و« خودى» را پاره کرده و به مقام فناى فى اللَّه مى ‏رسند.).
  2. سوره احزاب، آیه ۲۳: «مردانى که راست گفتند در آنچه با خدا پیمان بستند.».
  3. رخنه، خلل.

دیدگاه تان را بنویسید