از خرداد عصر طاغوت تا خرداد حکومت اسلامی

امام خمینی در پیامی خطاب به ملت ایران: ملت عظیم الشأن ایران «خرداد» ها را یکى پس از دیگرى پشت سر گذاشت، و به رغم تبهکاران جهان و سر سپردگانشان، امروز استحکام پایه‏ هاى حکومت اسلامى و قدرت نظام جمهورى را شاهدیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس: در آستانه سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد، رهبر کبیر انقلاب اسلامی در پیامی که در سال ۶۲ خطاب به ملت ایران صادر کرد، آورده است: ‏«با عنایات خاصه خداوند متعال و پشتیبانى ولى عصر و ناموس دهر- ارْواحُنا لِمَقْدمِهِ الفِداء- ملت دلاور ایران مشکلاتى را که هر یک براى از پاى در آوردن یک کشور قدرتمند کافى بود، یکى پس از دیگرى پشت سر گذاشته و چون سدى عظیم و صفى مرصوص در مقابل تبهکاران و تفاله‏ هاى آنان ایستاده است و توطئه ‏هاى شیاطین بزرگ و کوچک خارج و داخل را به خواست خداوند قادر خنثى نموده و خط بطلان بر خیالات فاسدى که بدخواهان و فرصت طلبان در مغزهاى پوچ خود مى‏ پروراندند کشیده است.».

در بخش دیگری آمده است: «سالروز پانزدهم خرداد ۴۲ فرا رسید. ملت عظیم الشأن ایران «خرداد» ها را یکى پس از دیگرى پشت سر گذاشت».

ایشان به صدور انقلاب اسلامی اشاره کرده و افزوده: «ما امروز دورنماى صدور انقلاب اسلامى را در جهان مستضعفان و مظلومان بیش از پیش مى‏ بینیم و جنبشى که از طرف مستضعفان و مظلومان جهان علیه مستکبران و زورمندان شروع شده و در حال گسترش است، امیدبخش آتیه روشن است و وعده خداوند تعالى را نزدیک و نزدیکتر مى‏ نماید. گویى جهان مهیا مى‏ شود براى طلوع آفتاب ولایت از افق مکه معظمه و کعبه آمال محرومان و حکومت مستضعفان.».

پیر جماران با تأکید بر تحولی که وقوعش در کمتر از صدها سال بعید به نظر می رسید،‌ اضافه داشته: «از پانزدهم خرداد ۴۲ که حکومت مستکبران جبار در این سرزمین به اوج خود رسیده بود، و مى ‏رفت تا عربده شوم انَا رَبُکُمُ الْاعْلى‏[۱] از حلقوم فرعون زمان[۲] طنین افکند، تا ۲۲ بهمن ۵۷ که پایه حکمرانى جباران عصر در این مرز و بوم فرو ریخت و تخت و تاج ۲۵۰۰ ساله فرعون گونه ستمشاهى به دست تواناى زاغه ‏نشینان و ستمدیدگان تاریخ بر باد رفت و تومار تاراجگری ها و حکمفرمایی هاى شیطان بزرگ و شیطانک هاى وابسته و پیوسته به آن درهم پیچیده شد، ایامى معدود بیش نبود...، ولى تحولى که کمتر از صدها سال بعید به نظر مى ‏رسید با تقدیر خداى بزرگ در این ایام معدوده و ساعات محدوده[۳] تحقق یافت و جلوه‏ اى از وعده قرآن کریم نورافشانى کرد. و چه بسا که این تحول و دگرگونى، در مشرق زمین و سپس در مغرب و اقطار عالم تحقق یابد. «وَ لَیْسَ مِنَ اللَّه بِمُسْتنکرٍ»[۴] که دهر را در ساعتى بگنجاند و جهان را به مستضعفان، این وارثان ارض بسپارد، و آفاق را به جلوه الهى ولى اللَّه الاعظم صاحب العصر- ارْواحُنا لَهُ الْفِداء- روشن فرماید و پرچم توحید و عدالت الهى را در عالم بر فراز کاخ هاى سپید و سرخ مراکز ظلم و الحاد و شرک به اهتزاز درآورد.».

در بخش دیگری از این پیام آمده: «ملت عظیم ایران لازم است شکر نعمت هاى غیر متناهى الهى را در سالروز ۱۵ خرداد به جان و دل به جا آورد و تمام آنچه گذشته و مى‏ گذرد را از عنایات خاصه خداوند متعال بداند که هر چه هست از اوست و به سوى اوست. و رمز پیروزى اسلام بر کفر جهانى را در این قرن که پانزدهم خرداد ۴۲ سرآغاز آن بود، در دوازدهم محرّم حسینى جستجو کند، که انقلاب اسلامى ایران، پرتوى از عاشورا و انقلاب عظیم الهى آن است.».

خمینی کبیر در انتهای این پیام آورده: «بارالها، تو عنایت فرمودى که خرداد خونین عصر طاغوت به خرداد حکومت اسلامى در کشور ولى اللَّه الاعظم- ارْواحُنا لِمَقْدَمِهِ الْفِداء- تحول یابد. ما عاجزانه از مقام مقدس تو مى‏ خواهیم که عنایات خاصه خود را بر این ملت که براى رضاى تو قیام کرده و از ۱۵ خرداد خونین تا کنون از پاى ننشسته و جان و جوان و مال خود را فداى اسلام عزیز و میهن خود نموده، مستدام بدارى و قواى مسلح اسلام را بر قواى کفر پیروز فرمایى و اسلام را در جهان گسترش دهى و دست ستمکاران مستکبر را از تجاوز به محرومان و مستضعفان قطع نمایى و دلهاى همه ما را به نور هدایت خویش منور فرمایى و ملت عزیز ایران را در پیشبرد جمهورى اسلامى و سرکوب منحرفان و مخالفان با اسلام و پیروان آن مصممتر فرمایى، تا این انقلاب را به انقلاب جهانى مهدى موعود- ارواحنا فداه- ادامه دهند.».

صحیفه امام؛‌ج ۱۷، ص ۴۸۰-۴۸۴

  1. سوره نازعات، آیه ۲۴:« فَقالَ انَا رَبُّکُمُ الْاعْلى‏» پس‏[ فرعون‏] گفت: من خداى بزرگ شمایم‏.
  2. محمدرضا پهلوی،‌ شاه مخلوع٫
  3. با فرار شاه از ایران در تاریخ ۲۶ دى ماه ۱۳۵۷، آهنگ سقوط نظام کهن ستمشاهى در این کشور طنین افکن شد و با ورود امام خمینى به میهن در ۱۲ بهمن ۵۷ و تشکیل دولت موقت انقلاب، بقایاى نظام سلطنتى بى ‏اثر شدند و از بعد از ظهر روز ۲۱ بهمن ۵۷ با فرمان تاریخى امام خمینى که مردم را به نادیده گرفتن حکومت نظامى و ریختن به خیابان ها دعوت کرد، ساعتى بیش نگذشت که مراکز نظامى و انتظامى و ارکان رژیم سلطنتى یکى پس از دیگرى سقوط کردند و بامداد ۲۲ بهمن، خبر پیروزى انقلاب اسلامى و فروپاشى نظام شاهنشاهى در ایران، به تمام جهان رسید
  4. و از قدرت خداوند انکارپذیر نیست.

دیدگاه تان را بنویسید