ماجرای دفترچه رمزآلود علیرضا چه بود؟

علیرضا دفترچه های مختلفی داشت که هر کدام برای امری بود و دفترچه ای که کنجکاوی همه ما را برانگیخته کرده بود و آن دفترچه...

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ـ منصوره جاسبی: دفترچه رمزی علیرضا[۱] ذهن ما را به خودش مشغول کرده بود و تنها کسی که می دانست چه می نویسد خودش بود و بس و بارها به او اصرار کردم که بعدها یعنی بعد از شهادتش که من بیشتر روی این دفترچه ای که از او برایم به یادگار مانده است، تمرکز کردم و به نتیجه هایی رسیدم و حدس زدم که اینها مربوط به مراقبت هایی از نفس بود مثلاً نماز اول وقت، مراقبت از دروغ و غیبت، گذران وقت و... و ما شاهد بودیم که همیشه پیش از خواب با این دفترچه مشغول بود و انگار محاسبه روزانه ای از نفسش می کشید.

علیرضا دفترچه دیگری ـ که می شد آن را دفترچه همراه نامید ـ داشت و در آن کارهایی را که باید پیگیری کند، یادداشت می کرد. دفترچه بزرگتری هم برای تحلیل عملیات و نقاط قوت و ضعف آن داشت و همه اینها دفترچه هایی بود که در روز علیرضا با آنها سر و کار داشت.

  1. شهید علیرضا بلباسی، فرمانده گردان امام محمدباقر(ع) لشکر ۲۵ کربلا که در عملیات کربلای ۸ در شلمچه در ۲۱ اسفند ۱۳۶۵ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و سینه به شهادت رسید و بعد از ۹ سال در سال ۱۳۷۴ در عملیات تفحص شهدا شناسایی شد.

دیدگاه تان را بنویسید