تداوم بارش باران در نوار شمالی کشور

سازمان هواشناسی برای امروز هم بارش باران و آب گرفتگی معابر را در استان های گیلان و مازندران پیش بینی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، بارش در اردبیل و مناطق مرزی این استان را نیز شاهد خواهیم بود.

در استان های آذربایجان شرقی (منطقه ارسباران)، شمال استان های آذربایجان غربی و کردستان (شهرستان های بیجار و دیوان دره) ، زنجان (شهرستان طارم)، قزوین (شهرستان الموت)، البرز (جاده چالوس)، تهران (فیروزکوه) ، ارتفاعات سمنان، گلستان و ضعیف تر در شمال شرق کشور در خراسان شمالی نیز شاهد بارش باران خواهیم بود.

 سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه سرعت باد در استان های خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان در حد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود، اعلام کرد: در جنوب استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و فارس و شمال شرق بوشهر و استان کهکیلویه و بویر احمد شرایط برای رعد و برق به ویژه در ساعات عصر مهیاست.

این شرایط فردا هم در شمال و جنوب کشور وجود دارد و هر چه زمان جلوتر می رود شدت آن ضعیف تر می شود.

 بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز خنک ترین روز در یک هفته اخیر است و بامداد فردا نیز سردترین روز خواهد بود.

 هواشناسی نیز، آب های شمالی کشور و همچنین بخش های شرقی دریای عمان را مواج و متلاطم پیش بینی کرد و از وقوع گرد و خاک در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه و به ویژه مرز عراق و کردستان در شهرستان های مریوان و بانه خبر داد.

 در جنوب استان های تهران و سمنان، قم و استان مرکزی از جمله شهرستان های ساوه، شازند و اراک نیز عصر امروز شاهد خیزش گرد و غبار خواهیم بود.

 در ارتفاعات تهران نیز امروز شاهد وقوع رگبار و در جنوب تهران شاهد وزش باد و گرد و غبار خواهیم بود و دمای هوای تهران تا اواسط هفته آینده روند افزایشی خواهد داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید