به گزارش خبرنگار ایرنا سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح پلیس دوچرخه سوار و ورود دوچرخه های هوشمند اشتراکی در پایتخت اظهارداشت: یکی از نگرانی های ما درخصوص دوچرخه سواران ندانستن اصول دوچرخه سواری و حرکت از منتهی الیه سمت چپ است.
وی با بیان اینکه بسیاری از دوچرخه سواران ابتدایی ترین اصول ایمنی را رعایت نمی کنند خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم این موضوع را دنبال کنیم باید قوانین و مقررات مربوط به آن را نیز بیاموزیم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ یکی از مشکلات در حوزه رفتارهای ترافیکی را رعایت نکردن مقررات ذکر و بیان کرد: 75 درصد تلفات سوانح رانندگی در تهران مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است که این امر ضرورت آموزش های شهروندی را روشن می کند.
به گفته وی افرادی که موتورهای آنها توسط پلیس توقیف می شود ملزم به گذراندن دوره های آموزشی درخصوص قوانین و مقررات هستند.
رحیمی با اشاره به طرح پلیس دوچرخه سوار یادآور شد: پلیس دوچرخه سوار مأموریت تعقیب و مراقبت ندارد و فقط در بلوک و محدوده مشخصی انجام وظیفه می کند.
وی گفت: تلاش می کنیم این طرح را به شرط رعایت ضوابط و مقررات توسعه دهیم.
به گزارش ایرنا همزمان با آغاز طرح پلیس دوچرخه سوار، ورود پنج هزار دوچرخه هوشمند اشتراکی در پایتخت نیز امروز اجرایی شد که شهروندان برای استفاده از این دوچرخه ها باید ازطریق سایت bdood.ir اپلیکیشن مربوطه را دریافت و برای ثبت نام و پرداخت حق عضویت اقدام کنند.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.