به گزارش ایرنا، مرکز تخصصی همودیالیز، آزمایشگاه و پاتوبیولوژی، آموزشگاه 9 کلاسه عباسعلی علیخانی و ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای محمودآباد خالصه از جمله طرح هایی بودند که در چهارمین روز از هفته دولت با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ری به بهره برداری رسید.
درمانگاه موعود با اعتبار 100 میلیارد ریال در چهار طبقه با زیر بنای 2 هزار و 400 متر مربع و در زمینی به مساحت 740 متر مربع اولین طرحی بود که امروز (دوشنبه) به بهره برداری رسید.
این طرح در طی 2 سال توسط خیرین احداث شد و هم اکنون دارای 30 تخت دیالیز است که هشت تخت آن در یک طبقه و مجزا برای استفاده بیماران خاص ایدز و هپاتیت در نظر گرفته شده است.
این درمانگاه برای 84 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است و در حال حاضر60 بیمار ثابت دارد و به زودی فاز دوم آن که شامل بخش های مختلف درمانی است نیز به بهره برداری می رسد.
همچنین آموزشگاه 9 کلاسه عباسعلی علیخانی روستای ده خیر از بخش قلعه نو نیز به بهره برداری رسید.
این طرح آموزشی با اعتبار 170میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و زیر بنای 880 متر مربع در طی یک سال احداث شد.
این واحد آموزشی جایگزین مدرسه فعلی روستا ده خیر در کنار ریل راه آهن می شود تا 180 دانش آموز مقطع ابتدای و راهنمایی این روستا از خطر احتمالی ریل قطار در امان باشند.
ساختمان دهیاری و شورای اسلامی روستای محمود آباد خالصه از توابع بخش خاوران نیز از دیگر طرح هایی بود که با اعتبار6 میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
این طرح در زمینی به مساحت 225 متر مربع در سه طبقه، در طی 6 ماه احداث شد.
اعتبار این طرح از محل ارزش افزوده تامین شد که پنج میلیارد و 500 میلیون ریال آن برای ساخت بنا و یک میلیارد ریال نیز برای تجهیز آن هزینه شد.
به گزارش ایرنا، دوم تا هشتم شهریور ماه به مناسبت شهادت شهید محمد علی رجایی و شهید محمد جواد باهنر رییس جمهوری و نخست وزیر (در هشتم شهریور 1360) هفته دولت نامگذاری شده است.
به همین مناسبت 84 طرح عمرانی، درمانی، آموزشی و خدماتی با اعتباری بالغ بر یکهزار و 73 میلیارد ریال همزمان با هفته دولت امسال در سطح شهرستان ری کلنگ زنی و به بهره برداری می رسد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.