به گزارش روز دوشنبه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، همچنین استانداری تهران در این بخشنامه از همه نهادهای عمومی دولتی و غیردولتی خواسته که از ابتدای مهرماه از خودروهای فاقد معاینه فنی استفاده نکنند و برای همه خودروهای تابعه خود، برگه معاینه فنی دریافت کنند.
براساس این بخشنامه، تمامی خودروهای مشمول شهرداری‌ها(اعم از ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی، ون، خودروهای سنگین و نیمه سنگین موتوری و ...)، ادارات، سازمان‌ها و... موظف به أخذ برگه معاینه فنی از مراکز معاینه فنی شده‌اند.
استانداری تهران به پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی نیز مأموریت داده نسبت به اعمال قانون و برخورد قانونی با دارندگان وسایل نقلیه فاقد برگه معاینه فنی معتبر اقدام کند.
در این بخشنامه که از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران خطاب به فرمانداران ویژه تهران و شهرستان ری و فرمانداران شهرستان‌های تابعه استان صادرشده، با توجه به وضعیت آلودگی هوای تهران به‌ویژه در 6 ‌ماهه دوم سال و لزوم اطمینان از صحت عملکرد خودروها و أخذ تأییدیه معاینه فنی از مراکز مجاز(اعم از سبک، سنگین و موتورسیکلت) و با استناد به تبصره یک ماده 6 «قانون هوای پاک» ابلاغی از سوی رئیس‌جمهوری به سازمان حفاظت محیط‌ زیست، از آن‌ها درخواست شده اهمیت أخذ تأییدیه برگه معاینه فنی و ضرورت رعایت موارد گفته‌شده را به همه سازمان‌ها، شهرداری‌ها، ادارات دولتی، کارخانه‌ها و ... ابلاغ کنند.
به گزارش ایرنا، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران چندی پیش گفته بود که مرحله دوم طرح کاهش (LEZ) از ابتدای آبان امسال اجرا می شود و طی آن از تردد اتوبوس‌ها و خودروهای فاقد معاینه فنی در شهر تهران جلوگیری می شود.
وی خاطرنشان می کند از ابتدای آبان تمامی دوربین های سطح پایتخت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی را ثبت و مالک خودروی متخلف به ازای هر روز تردد 50 هزار تومان جریمه می شود.
هم اکنون تنها در محدوده 2 طرح ترافیک و زوج و فرد برگه معاینه فنی وسایل نقلیه به صورت مکانیزه رصد می شود.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.