به گزارش خبرنگار ایرنا؛ علی اصغر برایی نژاد روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مراکز عرضه و ذبح بهداشتی دام زنده در مناطق 2 و 18 شهر تهران به خبرنگار ایرنا گفت: با همکاری شهرداری، جهاد کشاورزی، امور عشایر، سازمان های خیریه و مدیران کشتارگاه ها 104 مرکز برای عرضه و ذبح بهداشتی دام زنده در استان فعالیت دارند.
وی ادامه داد: 350 نفر دامپزشک؛ کارشناس بهداشت و روحانی در این مراکز به ذبح بهداشتی و شرعی دام مشغول هستند.
مدیرکل دامپزشکی استان تهران درخصوص قیمت 24 هزار و 800 تومانی هر کیلو دام زنده در مراکز عرضه گفت: این قیمت در ستاد تنظیم بازار استان تهران با حضور نمایندگان دستگاه های مربوطه تعیین شده است .
وی با تاکید بر خریداری دام از مراکز مجاز خاطرنشان کرد: به منظور حفظ سلامت و بهداشت جامعه و جلوگیری از آلودگی محیط زیست مردم از خریداری دام از نقاط غیرمجاز خودداری کنند.
برایی نژاد ادامه داد: شهرداری تهران 27 جایگاه را برای عرضه و ذبح دام بهداشتی در سطح مناطق 22 گانه اختصاص داده است.
وی تاکید کرد: کشتار خارج از نظارت های بهداشتی دامپزشکی باعث خطر انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می شود
همچنین مدیر امور عشایر استان تهران نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: استقبال عرضه و ذبح دام زنده عشایری با توجه به کیفیت مناسب توسط شهروندان بالا است.
هاتف ممیزی اظهار داشت: در شهر تهران حدود 7 هزار دام زنده عشایری و در شهرستان های استان نیز بیش از 3 هزار راس دام زنده عشایری عرضه و ذبح می شود.
وی تاکید کرد: جامعه حدود 3 هزار خانواری عشایر استان تهران با دارابودن 700 هزار راس دام سبک از تامین کنندگان بزرگ گوشت قرمز در استان تهران هستند.
تهرام/7243 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.