به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا عبدلی در نشست روز دوشنبه خود گفت: نخستین کارخانه تبدیل نخاله ساختمانی و آوار شهر به مصالح ساختمانی با ظرفیت 3 هزار و 300 تن تا پایان شهریور ماه در آبعلی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح می شود.
وی با اشاره به این که تولید زباله ساختمانی 42 تا 43 هزار تن در روز است گفت: 28 هزار تن از این حجم به گود آبعلی و هفت تا هشت هزار تن به آراد کوه و بقیه به گود پاکدشت و شهریار انتقال می یابد.
عبدلی با بیان چند گود دیگر با ظرفیت های قابل توجه در نظر گرفته شده است تا از دفن زباله ها در آبعلی و جاجرود صرفنظر شود و در خصوص مکان یابی باید وزارت کشور و جهاد کشاورزی زمین مناسب در اختیار این مرکز قرار دهند.
مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران همچنین گفت: روزانه بیش از 9 هزار تن زباله در پایتخت تولید می شود که در فصول مختلف این عدد متغیر است و از این میزان حدود هفت هزار تن به آراد کوه انتقال پیدا می کند.
وی افزود: این سازمان همچنین روزانه بین 200 تا 300 تن زباله شهرهای پیرامون تهران مانند لواسان و 100 تن زباله‌های ویژه و پزشکی را جمع‌آوری می کند.
عبدلی تصریح کرد: خلاء طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران در این مرکز احساس می شود که باید اسناد بالا دستی در این رابطه جهت راهنمایی مدیران فراهم شود.
عبدلی همچنین افزود: این سازمان جهت جلوگیری از آلودگی هوا خودروهای سنگین و زباله بر این مراکز را ساماندهی کرده بطوریکه 749 بالای 20 سال جمع آوری شده است.
وی به موضوع به کودکان کار در جمع آوری زباله اشاره کرد و گفت: این موضوع مورد توجه تمام رسانه ها و مدیران است و برخی از افراد سودجو با حقوق‌ اندک آن ها را به کار می‌گیرند که باید سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی در کنار سازمان مدیریت پسماند با این امر مقابله کنند و از ورود پسماندهای ارزشمند در مخازن زباله جلوگیری شود.
عبدلی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با سیاست های تشویقی برای شهروندان در تفکیک پسماند خشک و تر از مبدا گفت: در مناطق 13 ، 21 و 22 با تجمیع پیمانکاران تر و خشک با هدف آموزش شهروندان به تفکیک زباله از مبدا و کاهش زباله گردی و همچنین در طرح دیگری نرم افزاری در منطقه 11 اجرا شده است که 11 هزار خانوار عضو آن شده اند و کارت اعتباری دریافت کرده اند که با تحویل مقدار معینی زباله تفکیک شده به شهرداری کارت آن ها جهت استفاده از مترو و خرید شهروندی شارژ می شود.
عبدلی در خصوص جمع آوری پسماندهای الکترونیکی شامل اجزاء کامپیوتر، باطری و لامپ کم مصرف، اظهار داشت: در مناقصه های انجام شده به دلیل شرایط سخت جمع آوری این زباله ها، پیمانکاران استقبال نکردند.
تهرام/1735//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.