به گزارش روز چهارشنبه اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، عباس میرزاکریمی با اشاره به اینکه در پی گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر نگهداری و صید غیرمجاز پرندگان شکاری توسط شخصی در منزل مسکونی اش، ماموران اجرایی این اداره موفق به کشف و ضبط 2 قطعه پرنده شکاری زنده شدند و در این ارتباط صیاد این پرنده ها دستگیر و برای سیر مراحل قضایی به مراجع قضایی معرفی شد.
وی گفت: پرنده های شناسایی شده از نوع شکاری بوده که پس از کسب اطمینان از وضعیت سلامت آن ها، در زیست گاه های طبیعی دماوند رهاسازی خواهند شد.
میرزاکریمی با اشاره به توان و ظرفیت زیستی شهرستان دماوند و وجود گونه های ارزشمند حیات وحش در زیست گاه های این شهرستان، اظهار داشت: همواره رویکرد محیط زیست دماوند برخورد قاطعانه با متخلفان زیست محیطی و متجاوزان به حریم تنوع زیستی خواهد بود چرا که گونه های جانوری و گیاهی این مرز و بوم از سرمایه های طبیعی بوده و باید با حساسیت از آنها حفاظت کرد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند افزود: شهروندان درصورت مشاهده چنین مواردی موضوع را بلافاصله به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند و یا پایگاههای محیط بانی اطلاع دهند.

*تحویل یک بهله عقاب دشتی به محیط زیست در شهرستان قدس
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از تحویل یک بهله عقاب دشتی به این اداره خبر داد.
ولی اله محمدی با اعلام این خبر گفت: یکی ازکارکنان اداره آتش نشانی شهرستان در حین ماموریت با یک بهله عقاب برخورد کرده و به علت آسیب دیدگی بال این پرنده، سریعا با این اداره تماس گرفت.
وی افزود: این پرنده توسط این مامور طبیعت دوست تحت مراقبت اولیه قرار گرفته و اقدامات درمانی اولیه درمانی و کنترلی صورت پذیرفته بود که در نهایت توسط ماموران این اداره جهت آماده سازی برای رهاسازی در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به مرکز نگهداری حیات وحش پارک پردیسان منتقل شد.
گفتنی است عقاب‌ها به خاطر قدرتی که دارند، در بسیاری از فرهنگ‌ها به عنوان نماد جنگ و نیروی پادشاهی شناخته شده‌اند و تمثال ایشان بر روی بسیاری از سکه‌ها و بناهای تاریخی دیده می‌شود و بسیاری از کشورهای دنیا و سازمان‌ها و گروه‌های مختلف تصویر عقاب را به عنوان نماد خود انتخاب کرده‌اند،عقاب‌ها از نظر آناتومی و مشخصات پروازی به کرکس‌ها شباهت دارند اما سر آن‌ها بر خلاف کرکس‌ها پوشیده از پر است.
تهرام/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.