محمود حجتی روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران گفت: اراضی تصرف شده در راستای صدور دستور قضائی دادستان شهرستان دماوند و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی رفع تصرف و به دولت بازگردانده و تمامی فنس کشی های انجام شده نیز جمع آوری شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مهمترین وظایف اولویت دار مجموعه منابع طبیعی، حفاظت از عرصه های ملی است تصریح کرد: حفاظت از اراضی ملی و انفال نیازمند عزم همگانی می باشد که با توجه به گستردگی عرصه ها و کمبود امکانات و نیروی انسانی ضرورت ایجاب می کند تا تمامی دستگاه ها در این امر مهم با منابع طبیعی همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.
حجتی مقوله مشارکت مردم در حفاظت از اراضی ملی را بسیار مهم بر شمرد و خاطر نشان کرد: بهترین حفاظت کننده عرصه های منابع طبیعی خود مردم هستند که نقش اساسی و کلیدی در حفظ این مواهب الهی دارند.
وی ادامه داد: منابع طبیعی نعمتی ارزشمند است که زندگی بدون آن ممکن نیست و در فرهنگ دینی و ملی ما نیز تأکید فراوانی بر حفاظت و حراست از منابع طبیعی و درختان شده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های ملی و اراضی مرتعی و جنگلی مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
تهران/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.