احمد خوش نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 260 میلیون ریال نیز از متصرفان و متخلفان عرصه های ملی در مرکز استان جریمه دریافت و به حساب دولت واریز شده است.
وی اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی و امکانات برای اطفای حریق از جمله مشکلات این اداره در حراست از عرصه های ملی است و این نقیصه با نگاه ویژه دولت باید رفع شود.
به گفته وی با وجود کمبودها، کار حفاظت و مراقبت از منابع طبیعی با همکاری و مشارکت نیروهای مردمی و با استقرار مستمر گشت های حفاظتی در سطح عرصه های ملی با جدیت ادامه دارد.
وی اظهار کرد: سامانه 1504 پل ارتباطی بین حراست کنندگان از منابع طبیعی با مردم است و این تلاشگران در هر موقع از شبانه روز آماده دریافت گزارش های مردمی در راستای حفاظت از عرصه های ملی هستند.
وی بیان کرد: ارومیه 350 هزار هکتار عرصه ملی دارد و 15 هزار و 827 بهره بردار برای حفاظت از عرصه های ملی این شهرستان با این اداره همکاری دارند و با همه این بهره برداران برای حفاظت مشارکتی و صیانت از منابع طبیعی، قرارداد همکاری بسته شده است.
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری ارومیه گفت: این قرارداد در خصوص پیشگیری و کنترل عوامل تهدید و تخریب منابع طبیعی در محدوده مراتع، ممانعت از تخریب و تبدیل کاربری اراضی ملی، جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و همچنین پیشگیری از آتش سوزی و اطفای حریق در مراتع ارومیه بسته شده است.
وی اظهار کرد: با این قرارداد 38 هزار هکتار از اراضی ملی ارومیه تحت پوشش حفاظت مشارکتی و صیانت قرار گرفته است.
خوش نژاد ادامه داد: سالانه به طور میانگین افزون بر 487 هزار راس دام در مراتع ارومیه چرا می کند و در صورت اجرا نشدن طرح های حفاظتی، نمی توان آینده خوبی را برای این عرصه های ملی متصور بود.
به گزارش ایرنا، ارومیه بیشترین سهم را در عرصه های ملی 2 میلیون و 750 هزار هکتاری آذربایجان غربی دارد به طوری که نزدیک به 350 هزار هکتار از این میزان /معادل یک هشتم اراضی ملی/ در ارومیه است.
شهرستان ارومیه بزرگترین و پرجمعیت شهرستان آذربایجان غربی است و بیش از یک میلیون نفر جمعیت و حدود 470 هزار هکتار مساحت دارد.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.