به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری تهران؛ محمدحسین مقیمی عصر چهارشنبه در نشست با احزاب و گروه های سیاسی با اشاره به نگاه دولت تدبیر و امید نسبت به احزاب اظهار داشت: دولت ابتدا خانه احزاب را راه اندازی کرد و امروز شاهدیم که جلسات دولت با احزاب منظم تشکیل می شود.
وی با مقایسه دو دوره مشکلات اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول، یکی در سال های 90 تا 92 و دیگری در ماه های اخیر گفت: فرق عمده این دو دوره در شفاف سازی بود. در سال های 90 تا 92 آثار کاهش ارزش پول در دولت نشان داده نشد و با عدم شفافیت مواجه بودیم.
استاندار تهران ادامه داد: در 21 فروردین ماه امسال قیمت ارز 4200 تومان اعلام شد و تصمیم دولت به طور گسترده اطلاع رسانی شد، یک ماه پس از این تصمیم از سوی دولت اعلام شد خودروهایی وارد کشور شده است که مراحل طبیعی واردات را طی نکرده است، اینها نشان دهنده نقش موثر احزاب و گروه های سیاسی در کشور است که همه توانسته اند نظر خود را بیان کنند.
مقیمی با بیان اینکه احزاب نقش مهمی در ایجاد شفافیت در جامعه دارند عنوان کرد: اینکه رئیس جمهور بسته جدیدی برای کنترل بازار ارز ارائه دادند نشان دهنده پذیرش نظر کارشناسان در جامعه است و احزاب در این میان اثرگذارند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های استانداری تهران در سفر به شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای ورود به استانداری سفر به 16 شهرستان استان تهران را در برنامه ریزی ها قرار دادم و در مرحله نخست در سفر به شهرستان های استان تهران جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه استان مشترک با کمیته برنامه ریزی شهرستان ها در موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تشکیل شد.
استاندار تهران ادامه داد: در ادامه سفرهای یکروزه ؛ دیدار با مردم شهرستان ها در مسجد جامع، جلسه با نخبگان هر شهرستان با حضور علما و اقشار مختلف، نشست با اعضای شوراهای شهر و روستا و در پایان روز نیز جلسه شورای تامین هر شهرستان برگزار شد.
مقیمی با بیان اینکه هر تصمیم در 16 شهرستان استان تهران براساس مصوبات سفر شهرستانی است تاکید کرد: امسال با توجه به شرایط اقتصادی، نیمه نخست سال سفر به شهرستان ها برای بررسی وضعیت اقتصادی و بازدید از صنایع و تاسیسات و سایر بخش های اقتصادی در شهرستان ها برنامه ریزی و اجرا می شود.
استاندار تهران گفت: در استان تهران با مشکلاتی مواجه هستیم آن هم در شرایطی که 52 درصد اقتصاد کشور از طریق تهران با حدود 15 میلیون نفر جمعیت تامین می شود و از نظر صنعتی و کشاورزی، ظرفیت فارغ التحصیلان و برخورداری از 17 هزار واحد صنعتی شرایط مناسبی در استان تهران وجود دارد.
وی با بیان اینکه برای شنیدن سخنان مردم آماده ایم عنوان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی علیه کشور قرار داریم، همانطور که در جنگ تحمیلی همه مردم به میدان آمدند، امروز هم با همفکری نسبت به حل مشکلات اقتصادی قدم بر می داریم و پیروز جنگ اقتصادی خواهیم بود زیرا شرایط امروز کشور بهتر از دوران جنگ تحمیلی است و امروز بایدروحیه اوایل انقلاب را در خود زنده نگه داریم.
استاندار تهران گفت: استان تهران بیشترین نقش را در دفاع در شرایط جنگ اقتصادی دارد و هر ساعتی از شبانه روز احزاب با استاندار، مدیران و فرمانداران سخنی داشته باشند نظرات را پذیراییم.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.