به گزارش خبرنگار ایرنا، پویش « دود، بدرود» به منظور ارتقای سطح فرهنگی شهروندان در زمینه کاهش ترافیک و همچنین آلودگی هوای کلانشهر تهران با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی در برخی ایستگاههای پر تردد مترو تهران در حال اجرا است.
در این ویژه برنامه فرهنگی و اجتماعی شهروندان با راهکاری کاهش ترافیک و آلودگی هوا آشنا می شوند.
مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه عصر یکشنبه در حاشیه برگزاری این پویش مردمی در ایستگاه تئاتر شهر به خبرنگار ایرنا گفت: پویش مردمی «دود بدرود» با مشارکت و همکاری سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و مرکز معاینه فنی تهران در ایستگاه های تجریش، دروازه دولت، میدان شهدا، میدان آزادی و تئاترشهر در حال برگزاری است.
محسن محمدیان هدف از اجرای این پویش را ارتقای فرهنگ شهروندان به منظور کاهش ترافیک با محوریت کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: این پویش مردمی از امروز (یکشنبه) تا روز سه شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود.
وی با بیان اینکه مسأله آلودگی هوای شهر تهران به خصوص در شش ماه دوم سال همواره به عنوان یک معضل مطرح بوده تاکید کرد: در این پویش مردمی شهروندان مترو تهران نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در قالب دلنوشته و در برگه های مخصوص نوشته و به بنری که به شکل درخت طراحی شده، نصب می کنند.
به گفته محمدیان، در این پویش مردمی تمامی نظرات و راهکاری شهروندان در راستای کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت توسط کارشناسان بررسی می شود.
در این پویش مردمی به شهروندان توصیه می شود به ویژه در فصل پائیز و زمستان از حمل و نقل عمومی از جمله مترو و اتوبوس استفاده کنند و تا می توانند شهروندان برای حمل و نقل از خودروهای شخصی استفاده نکنند.
بهرحال موضوع آلودگی هوا موضوع بسیار مهم اما تکراری برای کلانشهر تهران است که اجرایی شدن چنین ویژه برنامه های فرهنگی و آگاهی شهروندان برای کاهش میزان آلودگی هوا می تواند بسیار مهم باشد.
همچنین موضوع ترافیک نیز برای شهر تهران بیگانه نیست و برای کاهش بار ترافیکی شهر تهران نیاز است مدیران برنامه های مدونی برای این موضوع در نظر بگیرند.
یکی از موضوعاتی که در این پویش مردمی تاکید شده این است که ساعات ادارات با مدارس و دانشگاهها باید متفاوت باشد و همزمان دانش آموزان، دانشجویان و شهروندانی که به محل کار می خواهند مراجعه کنند به خیابان ها نیایند.
بسیاری از شهروندان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به این موضوع تاکید داشتند و گفتند که اگر خطوط مترو تهران کامل شود و به اندازه کافی واگن در ناوگان مترو تزریق شود شهروندان استقبال بیشتری از این وسیله نقلیه عمومی می کنند.
همچنین این شهروندان معتقد هستند که مدیران استانداری تهران باید از هم اکنون برنامه ریزی لازم را در زمان تردد کارمندان، دانش آموزان و دانشجویان داشته باشند تا بار ترافیک کمتری در خیابان های شهر تهران شاهد باشیم.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.