به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مهدی حاجی قاسمی با بیان مطلب فوق اظهار داشت: گرچه امروز مرکز البرز به صورت عدیده با ترافیک دست و پنجه نرم می کند اما مسئله اصلی این است که چه کسی این میزان قدرت مانور را برای خودروها فراهم آورده و آیا به همین میزان به پیاده محوری نیز توجه شده است؟! آیا به همان میزان که بلوارها و راههای جدید احداث شده، برای ترویج پیاده روی نیز اقداماتی صورت گرفته است؟
وی ادامه داد: واقعیت این است که رویکرد سواره محوری شهرداری کرج طی سالیان اخیر موجب شده تا برخی شهروندان حتی برای خرید نان و خوراکی نیز از وسیله نقلیه استفاده کنند حال آنکه امروز حرکت جهانی به سمتی است که حتی وزرای دولت با دوچرخه یا نهایتاً از طریق مترو و اتوبوس در محل خدمت حاضر شوند و هیچ چراغ سبزی برای گسترش تردد خودروهای شخصی و تک سرنشین در سطح شهر مشاهده نمی گردد!

به گفته این مسئول شهری، تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی و رسیدگی به مشکلات پروژه مترو از اولویت های اصلی کلانشهر کرج در مقطع زمانی کنونی است و اینکه چهره شهر را با تقاطعات بعضاً ناکارآمد تزئین کنیم و بخش اعظم بودجه را برای گسترش راههای مواصلاتی تزریق نماییم، غیرقابل قبول است و روند شهرسازی باید از استانداردهای روز دنیا پیروی نماید نه تفسیرهای سلیقه ای.
دبیر پارلمان محلی کرج در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: احداث پیاده راه، توسعه بوستانهای محله ای، نصب ست های ورزشی در فضاهای سبز و توسعه دوچرخه سواری از مباحثی است که مورد توجه شورای پنجم کرج قرار می گیرد و در اجرای پروژه های عمرانی نیز سه آیتم سرعت، دقت و کیفیت را به صورت ویژه مد نظر قرار می دهیم و با پیمانکاران توانمند و نام آشنا وارد فاز همکاری خواهیم شد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739255
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.