به گزارش ایرنا، احمد طاهر سلطانی روز سه شنبه در گردهمایی تخصصی گزینش‌گران آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران که به میزبانی شهرستان دماوند در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری بالغ بر 17 هزار نفر با آزمون استخدام پیمانی شدند و از 13 مرداد ماه مصاحبه تخصصی و بازبینی پرونده آغاز می شود.
وی افزود: بر اساس توافق های صورت گرفته از 25 شهریورماه بر اساس لیست سازمان سنجش یک برابر ظرفیت به گزینش معرفی می‌شود و تا 25 مهرماه نتایج گزینش اعلام خواهد شد.
طاهر سلطانی تصریح کرد: گزینش در سه محور اخلاقی، سیاسی و اعتقادی انجام می شود و بعد از آن، استعلام های مورد نیاز صورت گرفته و تا اتمام پرونده رای صادر نخواهد شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: آموزش و پرورش پایه و اساس همه گزینش ها است و حساسیت بسیاری در این خصوص وجود دارد، زیرا ما فرزندان را در اختیار معلمان قرار می دهیم.
مدیر کل گزینش آموزش و پرورش اظهار داشت: در صورتی که فردی در مرحله گزینش رد صلاحیت شود، پرونده وی در سه مرحله مورد بررسی و تجدیدنظر قرار می گیرد و در نهایت رای نهایی در هیئت مرکزی بررسی و صادر می شود.
وی با اشاره به اتفاقی که در سال تحصیلی گذشته در یکی از مدارس منطقه دو تهران رخ داد گفت: پرونده شخص متخلف بررسی شد و مشخص شد هیچ کوتاهی در گزینش فرد صورت نگرفته و مستندات لازم به دادگاه فرستاده و ایرادی به کار گزینش گرفته نشد.
طاهر سلطانی اضافه کرد: یک میلیون و 700 هزار معلم و کادر اداری در حال فعالیت بوده که از این تعداد 700 هزار نفر بازنشسته و یک میلیون نفر مشغول به کار هستند.

** بیشترین سهمیه میزان جذب در کشور مربوط به شهرستان های استان تهران است.
همچنین رضا روستایی، مدیر هسته گزینش شهرستان های استان تهران در خصوص این گردهمایی دو روزه تخصصی گزینش گران شهرستان های استان تهران اظهار داشت: این همایش با محوریت آزمون استخدامی پیمانی ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان و جذب غیر دولتی برگزار شد.
وی افزود: در 21 منطقه تهران مسئول گزینش داریم و در مناطق بزرگتر دو نفر و در مناطق کوچکتر یک نفر به عنوان نماینده گزینش وجود دارد.
این مقام مسئول با بیان اینکه بیشترین سهمیه میزان جذب در سطح کشور مربوط به شهرستان های استان تهران است، گفت: در سال جاری یک هزار و 547 نفر سهمیه جذب شهرستانهای استان تهران در همه رشته ها است و از 13 مرداد ماه مصاحبه تخصصی این افراد آغاز می شود و بعد از بررسی صلاحیت ها این افراد مشغول به کار می شوند.
وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مرجع رسمی جذب نیرو در آموزش و پرورش است اضافه کرد: در سال جاری با تلاش های صورت گرفته شاهد جذب 25 هزار نفر در کشور و هزار و 500 نفر در شهرستانها هستیم، که این افراد در چهار سال آینده به مجموعه اضافه می شوند، زیرا پس از دریافت مدرک لیسانس به عنوان معلم مشغول به کار شوند.
روستایی در خصوص جذب نیرو در مدارس غیر دولتی و آموزشگاههای علمی آزاد و زبان خارجه در شهرستانها اظهار داشت: جذب این افراد به صورت عمده بر عهده آموزش و پرورش است و پس از انجام تحقیقات نسبت به محل کار، سکونت و مصاحبه اقدام می کنند و پس از استعلام، نظرات صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه این نشست برای نخستین بار در شهرستان های استان تهران برگزار شد عنوان کرد: بازآموزی و آموزش تخصصی مراحل تحقیق در این نشست مورد پیگیری قرار گرفت.
مدیر هسته گزینش شهرستان های استان تهران بیان کرد: اکثر افراد شرکت کننده به عنوان محقق حضور داشتند و باید کاملا آماده و از لحاط نرم افزاری و سخت افزاری به ویژه در مورد منبع‌یابی به‌روز باشند.
این مقام مسئول در خصوص سهمیه آموزش و پرورش شهرستان دماوند اضافه کرد: سهیمه آموزش و پرورش شهرستان دماوند در جذب آزمون استخدامی پیمانی 23 نفر است که 16 نفر از افراد به صورت عادی و 7 نفر از طریق سهمیه ایثارگران هستند.
وی تاکید کرد: همه این افراد استخدام نمی شوند، بلکه تعدادی از افراد بر اساس رتبه علمی، مصاحبه شغلی، پزشکی، اعتقادی و سیاسی جذب شده و با گذراندن دوره آموزشی مشغول به کار می شوند.
همچنین یدالله شهباز بیگی، معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران بیان کرد: گزینش قلب اداره و مرحله ورودی است که باید به درستی و سلامت انجام شود و اگر این چنین نباشد منتظر عواقب بدی خواهیم بود.
وی افزود: ممکن است به دلیل شرایط مالی به آن صورت نتوانیم نیازها را برآورده کنیم، اما سعی داریم پشتیبان باشیم تا به نحو مطلوب تری کارها انجام شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: نباید انتخاب برخی از افراد برای پست ها به دلیل اصرار برخی افراد دیگر باشد تا بدین صورت دچار نابسامانی نشویم و ارزش کار گزینش مشخص می شود.
معاون پشتیبانی و توسعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران تاکید کرد: برخی از نگاه ها و معیار های گزینش همانند سال های اول تبیین ملاک و معیارهای گزینش است، اما باید در این خصوص شکوفایی صورت گیرد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.