سیاوش شهریور روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا طلاق را یکی از آسیب های اجتماعی این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: میانگین طلاق شمیرانات از متوسط شهرستان های استان بیشتر است و بر این اساس برنامه هایی برای کاهش این آسیب در شهرستان در نظر گرفته شده است.
فرماندار شمیرانات اظهار داشت: طبق منویات رهبری و تاکید ریاست جمهوری و سیاست گذاری های شورای اجتماعی وزارت کشور، ستادهایی در استانداری ها با عنوان مبارزه با آسیب های اجتماعی تشکیل شد و 17 آسیب از جمله طلاق و اعتیاد در آن مورد بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در ادامه این روند شهرستان شمیرانات هم با دعوت از کارشناسان و نخبگان ملی و محلی کارگروهی را با عنوان «نجات»، نسخه جهادی اجتماعی و تربیتی تشکیل و به بحث طلاق پرداخت.
شهریور تاکید کرد: طرح زندگی بهتر یکی از مصوبات این کارگروه است که با ایجاد کافه مشاوره کار خود را آغاز کرده است.
وی یادآور شد: این کافه مشاوره ها محل گپ و گفت صمیمی در فضایی امن با حضور مشاوران حقوقی و خانواده است.
فرماندار افزود: این کافه مشاوره ها قرار است در 17 نقطه پر تجمع منطقه یک اجرا شود و 2 کافه نیز در شهرهای لواسان و فشم تشکیل می شود.
وی گفت: این کافه ها به عنوان پایلوت در محل امامزاده صالح(ع) و بوستان قیطریه اجرا شده و استقبال بی نظیری از آنها وجود داشت.
شهریور خاطر نشان کرد: برنامه ریزی برای اجرای طرح زندگی بهتر در بوستان های جمشیده، نیایش، باغ فردوس، بام تهران، قیطریه ، نیاروان و امامزادگان صالح تجریش(ع)، صالح فرحزاد(ع)، علی اکبر چیذر(ع)، قاسم(ع)، امامزاده عزیزها(ع) ، دانشگاه شهید بهشتی و بیمارستان مسیح دانشوری انجام شده است.
وی عنوان کرد: قرار است این طرح در خروجی های مترو صدر، قیطریه، تجریش، نوبنیاد، محلاتی و قایم نیز اجرا شود.
فرماندار شمیرانات زمان اجرای طرح را روزهای تعطیل از ساعت 18 تا 23 اعلام کرد و یادآور شد که این طرح با همکاری شهردارها و دستگاه های مرتبط اجرایی شهرستان اجرا می شود.
شهرستان شمیرانات یکی از شهرستان های استان تهران است که در شمال این استان قرار گرفته است، بر حسب سرشماری نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت این شهرستان بدون احتساب شهر تجریش 47٬279 نفر با تعداد 16٬107 خانوار است.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.