به گزارش ایرنا، ابوالفضل صادق زاده روز یکشنبه در آیین گشایش نمایشگاه دستاوردهای صنایع پوشاک در روستای اسلام آباد شهرری اظهار داشت: گزارش دقیقی از تعداد اتباع بیگانه در جنوب پایتخت وجود ندارد اما بر اساس شواهد، تعداد زیادی از اتباع کشور پاکستان و افغانستان در شهرهای باقرشهر، کهریزک و شهرری ساکن هستند.
وی تصریح کرد: این آموزش ها به منظور حرفه آموزی و با توجه به علائق، استعداد و نیاز بازار کار به اتباع بیگانه ارائه می شود.
صادق زاده عنوان کرد: آموزش در زمینه های نفت، پتروشیمی، تعمیر کولر و آبگرمکن گازی، جوشکاری تخصصی، برق خودرو و برق صنعتی ویژه برادران و دوره های متنوع طراحی دوخت، صنایع چرم، نقاشی روی شیشه، سازنده تابلوهای تزئینی، مدیریت، امور اداری و گوهر تراشی ویژه خواهران از مهمترین دوره های مهارتی این مرکز است.
وی با بیان اینکه 120 آموزشگاه ثابت و 70 آموزشگاه سیار فنی و حرفه ای در شهرستان ری فعال است گفت: افراد می توانند با فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای و دریافت مدرک در جامعه ایجاد شغل کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ری به اهمیت کارآموزی در حوزه فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: دانشگاهیان در کنار تحصیلات تئوری باید آموزش های فنی، هنری و عملی را هم بیاموزند تا پس از فراغت از تحصیل، درآمدی نیز برای خود کسب کنند.
وی به نمایشگاه دستاوردهای صنایع پوشاک در روستای اسلام آباد نیز اشاره کرد و اضافه کرد: این نمایشگاه با هشت غرفه از امروز به مدت یک هفته آغاز و در آن تولیدات پوشاک زنان سرپرست خانوار این شهرستان عرضه می شود.
روستای اسلام آباد با پنج هزار نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان ری در استان تهران در دهستان غنی آباد قرار دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر از مهمترین شهرستان های استان تهران است که دارای چهار شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.