علیرضا عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 قنات کهریزک، قلعه سنگی، قلعه آبی، قلعه شیخ، رضایی و قلعه نو در این بخش جاری بودند که هم اکنون تمامی این قنات ها به دلیل ضعف مدیریتی خشک شد.
وی تصریح کرد: حفر چاه های غیرمجاز در مسیر تهران - قم و صالح آباد بهشت زهرا (س) و احداث خط یک متروی تهران که کهریزک را به میدان تجریش در شمال تهران متصل می کند، از مهمترین عوامل خشکی قنات ها در این منطقه محسوب می شوند.
وی از آمادگی شورای شهر کهریزک برای احیای این قنات ها خبر داد و گفت: با توجه به اینکه احیای قنات ها هزینه سنگینی را به همراه دارد ولی شورای شهر کهریزک این آمادگی را دارد تا در این زمینه همکاری کند.
وی ادامه داد: احیا و بازسازی قنات ها نیاز به فعالیت مهندسی، تحقیق و بررسی دقیق و کامل دارد.
وی افزود: آب های کهریزک کاهش یافته و تنها منبع آبی در این بخش مربوط به رودخانه فصلی کن در تهران است که از شمال تهران به جنوب پایتخت در جریان است.
رئیس شورای اسلامی شهر کهریزک خاطرنشان کرد: آن طور که شواهد نشان می دهد آب این رودخانه نیز به دلیل سرریز شدن فاضلاب های صنعتی و مسکونی آلوده شده که این موضوع باعث بروز مشکلاتی برای مردم منطقه شده است.
بخش کهریزک از توابع شهرستان ری با جمعیت 908 هزارو 704 نفر از شمال به بهشت زهرا(س)، از غرب به اتوبان تهران ـ قم، از شرق به باقر شهر و از جنوب به شهر حسن آباد فشافویه محصور و در فاصله 13 کیلومتری شهرستان ری واقع شده است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.