به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرری در حرم مطهر عبدالعظیم (ع) افزود: آمریکایی ها 40 سال است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کنند، ولی این را هم می دانند که به هیچ عنوان توان مقابله با ملت ایران را ندارند.
وی با بیان اینکه آمریکایی ها با ایجاد انواع مشکلات از جمله تحریم و محدودیت های اقتصادی به دنبال ایجاد نارضایتی در داخل کشور هستند، تاکید کرد: مسئولان کشور باید با انسجام و همدلی در حل مشکلات معیشتی مردم و گرانی های موجود چاره جویی کنند.
شاهچراغی ادامه داد: مواضع اخیر رییس جمهور در خصوص پاسخگویی به تهدیدات آمریکایی ها و دفاع از ارزش های انقلاب و مردم بسیار ستودنی بود به طوری که رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار آن را تایید کرده اند.
وی با تاکید به اینکه رییس جمهور باید همپای رهبری و همراه مردم باشد، اظهار داشت: رییس جمهور اگرچه کمی دیر، ولی در زمان خوبی مواضعی منطقی در برابر تهدیدات آمریکایی ها گرفت و با این اتحادی که در بین نیروهای انقلاب و مردم ایجاد شده، جای هیچ نگرانی نیست.
خطیب جمعه شهرری در ادامه به تحولات امید بخش جبهه یمن اشاره کرد و افزود: نیروهای مردمی یمن پس از چهار سال جنگ نابرابر در مقابل ائتلاف کشورهای عربی با اینکه تمام زیرساخت های کشورشان از بین رفته، ولی توانستند ناوچه سعودی را غرق کنند.
وی در بخش دیگر سخنان خود به پنجم مرداد ماه سالروز تشکیل نماز جمعه به دستور امام راحل اشاره کرد و یادآور شد: نماز جمعه تریبون شخصی و حزبی نیست، بلکه باید در این مکان مقدس مسائل کلی نظام، تفسیر سخنان رهبر معظم انقلاب و مسائل مهم جهان اسلام برای مردم بیان شود.
امام جمعه شهرری با بیان اینکه امامان جمعه نمایندگان رهبر معظم انقلاب در هر منطقه ای محسوب می شوند افزود: نماز جمعه مکان زیر سوال بردن و تصفیه حساب با مسئولان ملی و منطقه ای نیست، امامان جمعه مشکلات مردم را به صورت خصوصی با مسئولان در میان می گذارند و پیگیر مشکلات آنان هستند.
وی ادامه داد: متاسفانه نماز جمعه نیز مانند بسیاری از واجبات دین مبین اسلام از جمله حجاب توسط برخی افراد مورد نقد غیر منصفانه قرار می گیرد، ولی باید در نظر داشت که نماز جمعه در طول 40 سال گذشته تریبون نظام بوده است.
شاهچراغی عنوان کرد: اگر امروز برخی از مصلی ها خلوت شده است در اثر ضعف ستاد نماز جمعه و امام جمعه است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.