به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بهزاد مریدی افزود: جشنواره آواها و نواهای رضوی در سومین سال برگزاری با استقبال چشمگیر هنرمندان و اهالی موسیقی مواجه شده است که این نشان از علاقمندی و ابراز ارادت جامعه هنری و هنرمندان عرصه موسیقی به ساحت نورانی امام هشتم است .
وی گفت: در این جشنواره بیش از 300 اثر در بخش های مختلف و از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
مریدی عنوان کرد: در این دوره از جشنواره با توجه به برنامه ریزی های مدون و زمانبندی مناسب و با اطلاع رسانی های فراگیر و جامع در سطح کشور شاهد تنوع آثار هنری از سراسر کشور بودیم به طوریکه هنرمندان غالب استان های کشور در این دوره حضور دارند.
مریدی افزود: شرکت کنندگان در این دوره در بخش های رقابتی شامل آهنگسازی، تنظیم و ساخت ملودی و بخش غیر رقابتی موسیقی ردیف دستگاهی، کرال و آکاپلا، موسیقی اقوام و نواحی مختلف ایران و موسیقی پاپ حضور پیدا کرده اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: هنرمندان خارجی از کشورهای افغانستان، گرجستان، ترکیه و آذربایجان در جشنواره حضور دارند و در بخش موسیقی ملل آثاری تولید کرده و به ارائه و معرفی آثار موسیقایی در سطح بین المللی می پردازد.
مریدی افزود: داوری این جشنواره را نیز شاهین فرهت، احمد صدری، تقی ضرابی، حسام الدین سراج، آریا عظیمی نژاد و شهرام صارمی برعهده دارند .
وی ابراز امیدواری کرد: با پایان داوری شاهد اثرات ممتاز و ارزشمند فرهنگی و هنری در زمینه های مختلف موسیقی و در راستای توسعه فرهنگ و معارف اسلامی به ویژه معارف رضوی در استان تهران باشیم.
استان تهران در ایام دهه کرامت و میلاد مسعود امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) میزبان جشنواره آوا و نواهای رضوی است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.