حسین بی نیاز روز یکشنبه به مناسبت هفته بهزیستی با اشاره به نقش و اهمیت رسانه در ایجاد ارتباط میان مردم و مسئولان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اورژانس اجتماعی یا خط 123 در حوزه های مرکز مداخله های بحران فردی و خانوادگی و خدمات اجتماعی فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه اورژانس اجتماعی در دماوند از سال 96 با هدف رسیدگی به مسائل کودک آزاری پایه گذاری شد، اضافه کرد: این مرکز اکنون در موضوع های همسر آزاری، کودک آزاری، طلاق، اعتیاد، کودکان کار و خیابانی و نیز معلول آزاری خدمات می دهد.
این مقام مسئول در ادامه به خدمات این مرکز در بخش حمایتی، پیشگیرانه و توانمند سازی اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط امروز کشور، حدود 30 تا 40 سال آینده با شیب تند سالمندان مواجه خواهیم شد که باید از هم اکنون اقدامات موثر صورت گیرد.
بی نیاز عنوان کرد: در سطح شهرستان 6 هزار نفر سالمند مرد و 5 هزار سالمند زن وجود دارد که از این تعداد 297 نفر تحت پوشش بهزیستی شهرستان هستند.
این مقام مسئول تصریح کرد: این نهاد با تشکیل شورای سالمندان، برای حفظ و جایگاه این قشر در میان خانواده و جامعه تلاش می کند و خدماتی تخصصی همچون مناسب سازی معابر و اماکن عمومی به منظور تسهیل در تردد، انجام داده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند بیان کرد: 7 مرکز اقامتی و بهبودی سوء مصرف کنندگان مواد مخدر نیز در شهرستان وجود دارد که افراد به صورت تمایلی وارد این مراکز می شوند.
این مقام مسئول به تحت پوشش قرار دادن معلولان در بهزیستی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 1152 پرونده در این نهاد وجود داشت که در سال جاری این میزان به 1277 پرونده رسیده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند در خصوص پرداخت تسهیلات نیز گفت: در پرداخت تسهیلات اقداماتی که برای متقاضیان سال گذشته صورت گرفته، هنوز به مرحله پرداخت نرسیده است و در سال جاری فقط 2 مورد پرداخت تسهیلات داشتیم.
وی در ادامه با بیان اینکه در سطح شهرستان 12 مهد کودک وجود دارد، گفت: از این تعداد دو روستامهد هستند؛ نگاه به مهد کودک ها صرفاً به منظور نگهداری بود، اما نگاه ما این است که آموزش های خودمان را باید از مهد کودک شروع کنیم و راه انسانیت و مهارت های زندگی و حس مسئولیت پذیری را در مهد های کودک آموزش دهیم.
بی نیاز با اشاره به اینکه بخش مشارکت های مردمی و خیرین یکی از راهکارهایی است که باید به کمک سازمان بهزیستی بیایند، گفت: یکی از رمز های موفقیت در تمامی عرصه ها به ویژه حوزه خدماتی، واگذاری کارها به مردم است؛ در بخش فرهنگی هیچ توسعه ای صورت نگرفته و با توجه به اینکه مسائل فرهنگی و اجتماعی زیر بنا و شالوده همه توسعه ها است، باید به این مهم توجه بیشتری شود.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند با اشاره به برنامه های مد نظر این نهاد در هفته بهزیستی عنوان کرد: هفته بهزیستی بستر مناسبی برای تشریح وظایف و تبیین جایگاه سازمان بهزیستی برای عموم مردم است و رسانه ها به نگرش بیشتر جامعه نسبت به وظایف بهزیستی می توانند کمک کنند تا مردم بیشتر از گذشته از خدمات آن بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: استقرار تیم اورژانس اجتماعی در نقاط مختلف شهرستان، بازدید از مراکز اقامتی در حوزه پیشگیری، اجتماعی، توانبخشی، برپایی نمایشگاه به منظور آگاهی مردم از وظایف کلی بهزیستی، دیدار با فرماندار و امام جمعه، حضور در مراکز شبه خانواده دخترانه و پسرانه و شرکت در خطبه های نماز جمعه از جمله برنامه های این نهاد در هفته بهزیستی است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.