محمد امامی امین عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه مصرف برق دستگاه های خنک کننده در سراسر کشور به 20 هزار مگاوات بالغ می شود افزود: بیشترین حجم مصرف برق در ماه های گرم سال مخصوصا تابستان به مصرف این دستگاه ها باز می گردد.
وی گفت: هفته گذشته با توجه به ابلاغیه استانداری مبنی بر تغییر ساعات اداری و خاموش شدن تاسیسات خنک کننده نهادهای دولتی از ساعت 13 و 30، قطعی برق نداشتیم اما در هفته جاری بخاطر اوج گرفتن مصرف و گرمای شدید هوا شاهد قطعی برق بودیم.
امامی امین افزود: البته استاندار تهران در تماس با مدیرعامل توزیع برق استان تهران بر تلاش حداکثری وی برای کاهش خاموشی ها تاکید کرد و اولویت را تامین برق منازل ذکر کرد.
وی گفت: البته برخی قطعی ها بخاطر کمبود برق در مدار نبود بلکه مشکل خرابی تاسیسات و ژنراتورهای برقی نیز از عوامل اصلی قطعی برق است که تعمیر و اصلاح آن ممکن است کمی زمان ببرد.
امامی امین همچنین با اشاره به شایعه صادرات برق به دیگر کشورها گفت: وزیر نیرو در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده است که صادرات آب و برق کشور به صفر رسیده است و مردم نیز همچون گذشته باید به مدیران خود اعتماد داشته باشند و مطمئن باشند که صادراتی صورت نمی گیرد.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.