به گزارش ایرنا، تعرفه ها و سازوکارهای ارزیابی و ترخیص کالاها از گمرک، تصمیمات غیرکارشناسی و دفعی مدیران بخش های اقتصاد، صنعت و بانکی، مشکلات مالیات از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مشکلات بیمه ای شاغلان در این بخش ها از جمله مشکلات طرح شده از سوی مدیران شرکت های شرکت کننده در این کارگروه بود.
یک شرکت سرمایه گذاری دارویی در نشست معاون برنامه ریزی فرماندار تهران مشکلات خود را در بخش های مختلف طرح کرد.
مدیران این شرکت اعلام کردند؛ کالای این شرکت به عنوان کالای قاچاق، اعلام تردید در تعرفه گمرکی، مشکل ترخیص فراورده های دارویی و عدم تخصیص ارز در سامانه بانکی ماده اولیه و حمل مواد اولیه را از جمله مشکلات ذکر کردند.
احمد اسماعیل وند معاون برنامه ریزی فرماندار تهران هم با تاکید بر تسریع در رفع مشکلات این شرکت گفت: مشکلاتی در ساختار تولیدی شرکت های تولید کننده در کشور وجود دارد که تحریم ها آن را تشدید کرده است.
وی وجود مشکلات جدی در فرهنگ تولید و عدم توجه به ظرفیت های داخلی را از جمله موانع جدی در مسیر اصلاح و رفع مشکلات تولید ذکر کرد.
همچنین در نشستی با حضور محمد حسین مقیمی استاندار تهران مشکلات چهار شرکت تولیدی و صنعتی در بخش های بانکی، زیست محیطی و منابع طبیعی مطرح و دستوراتی برای رفع مشکلات صادر شد.
مشکلات زیست محیطی ناشی از فعالیت این شرکت ها، توجه به قوانین مناطق حفاظت شده و مشکلات آب کشاورزی و صنعتی از جمله مهمترین مباحث مرتبط با این شرکت ها بود که نهادهای ذیربط موظف به بررسی و رفع آن شدند.
تهرام/6139//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.