«زهرا صدر اعظم نوری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در تشریح جزییات این لایحه گفت: لایحه مذکور اوایل امسال به کمیسیون خدمات شهری شورا ارسال و با اندکی تغییر تصویب شده بود.

به گزارش ایرنا بر اساس اعلام سازمان بهشت زهرا سالانه خدمات کفن و دفن به بیش از 50 هزار متوفی تهرانی ارائه می شود.
بر اساس گزارش اعلام شده در شورای شهر در سال 96 بیش از 22 هزار نفر از شهروندان تهرانی از سامانه قبر رایگان استفاده کرده‌اند و نرخ خدمات قابل ارائه سازمان از سال 90 تاکنون افزایشی نداشته است.
بر اساس نرخ‌های پیشنهادی شهرداری در قالب لایحه ارسالی به شورا، به دلیل آنکه 95 درصد ظرفیت قبور فاز 2 بهشت‌زهرا به اتمام رسیده هزینه قبور باقی‌مانده فاز 2 از قطعه 200 تا 258 به قیمت 9 میلیون تومان تعیین و درخواست جایگزینی با نرخ گذشته این قطعات می‌شود.
همچنین براساس لایحه پیشنهادی شهرداری، طبقه زیرین قبرها در فاز 3 یعنی قطعات 300 تا 325 رایگان و در طبقات دیگر تا تکمیل 70 درصد از ظرفیت قطعه ها، به ازای هر قطعه 10 میلیون ریال محاسبه شود.
همچنین پیشنهاد شده تا ظرفیت 70 تا 80 درصد تکمیل قطعه ها، این نرخ به 20 میلیون ریال و در زمان ظرفیت 80 تا 90 درصد 30 میلیون ریال و در ظرفیت 90 تا 100 درصد 45 میلیون ریال باشد.
بر اساس این لایحه پیشنهادی، تدفین در سایر آرامستان‌ها مانند مساجد و امامزاده‌ها، بقاع متبرکه ممنوع است و در صورت دفن مجاز، بابت هر متوفی حداکثر پنج درصد مبلغ دریافتی یا معادل 15 میلیون ریال در وجه سازمان بهشت‌زهرا (س) باید واریز شود.
در بخش دیگری از این لایحه پیشنهاد شده هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور 30 ساله، پنج میلیون تومان، هزینه افزایش هر طبقه قبر در قبور خالی فاز یک و دو پنج میلیون تومان، خدمات نگهداری سالانه آرامگاه‌ها در بهشت‌زهرا (س) 650 هزار تومان، هزینه سنگ قبر 100 هزار تومان، هزینه آماده‌سازی قبر 50 هزار تومان، نصب سنگ قبر 50 هزار تومان، نگهداری متوفی در سردخانه روزانه 20 هزار تومان، تابلو سر مزار 15 هزار تومان، تِرمه 40 هزار تومان و کاور بسته‌بندی متوفی 20 هزار تومان باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا صدراعظم نوری در ادامه سخنان خود گفت: تعرفه خدمات هر سازمان متناسب به نوع خدمات و با توجه به تورم سالانه بازنگری می شود.
وی افزود: بر این اساس لایحه اصلاح و افزایش هزینه خدمات سازمان بهشت زهرا (س) از جمله هزینه خدمات مربوط به آمبولانس به کمیسیون ارائه و به تصویب رسید که امروز به صحن آورده شد.
«سعید خال» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا نیز با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: 140 آرامستان در تهران وجود دارد که 80 مورد فعال است و بقیه تغییر کاربری داده اند.
تهرام/9343/1735/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.