خبرنگار ایرنا مستقر در دماوند با توجه به آغاز فصل تابستان و به منظور اطلاع رسانی از اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان به سراغ رئیس این نهاد رفت تا در این باره به گفت وگو بنشیند که «صدیقه اشرف اسلامی» ضمن تشریح اقداماتش، زبان به گلایه نیز گشود و گفت: یکی از مشکلات این مرکز فرهنگی در تابستان و اجرای برنامه های اوقات فراغت کودکان و نوجوان، موازی کاری نهادهای مختلف است.
وی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کانون پرورش فکری وظایف تعریف‌ شده دارد و ذیل فعالیت‌های دیگر نهادها نیست، اظهارداشت: متاسفانه با آغاز تابستان شاهدیم حتی کانون های مساجد، امامزاده ها و ... به برگزاری کلاس هایی همچون نقاشی، سفال گری و ... می پردازند.
اشرف اسلامی اضافه کرد: این موضوع برای کانون که کار اصلی آن انجام برنامه های فرهنگی و هنری در طول سال است، اختلال ایجاد می کند.
وی گفت: برخی فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و پرورشی در فصل تابستان باید همگام یا اختصاصی انجام گیرد اما گاهی موازی کاری مانع تجمیع این امور در بحث اوقات فراغت می شود.
تاکید این مسئول بر اجرای برنامه ها به شکل علمی، کارشناسی شده، هدفمند و اصولی است تا تاثیر نامناسب نداشته باشد.
به گفته اشرف اسلامی این درحالی است که اغلب اعضای کانون به دلیل برگزاری کلاس های اجباری و فشرده در مدارس از برنامه های کانون پرورش فکری فاصله می گیرند در حالی که محیط کانون به دلیل داشتن محیط شاد و آزاد می تواند برای بچه‌ها تاثیرگزارتر باشد.
وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سه شاخه‌ فرهنگی، هنری و ادبی باهدف شناخت و پرورش استعدادها و توانایی های آینده سازان این مرزوبوم فعالیت دارد گفت: کانون دماوند دو هزار و 800 نفر در گروه سنی 7 تا 16 سال عضو دارد.
به گفته وی، بیش از 32 فعالیت فرهنگی ازجمله کتابخوانی، قصه‌گویی، خوشنویسی، انیمیشن، عکاسی، سفالگری، نقاشی، شعرخوانی، نمایش فیلم، نقد کتاب و فیلم، بحث آزاد، اردو و مسابقه های مختلف در کانون دماوند اجرا می شود.
وی اضافه کرد: هرسال بین 20 تا 25 عنوان کلاس هنری در شهرستان دماوند تشکیل می شود و برنامه های کانون در همه فصل های سال برای اوقات فراغت و توان افزایی بچه ها برنامه دارد.
اشرف اسلامی گفت: امسال برنامه های کانون در قالب فرهنگ عمومی شامل فرهنگ‌ مطالعه، صداقت‌ و ‌درستی، وقت‌شناسی، امانت‌داری، نظم و پاکیزگی، احترام به بزرگترها و حفظ محیط زیست برنامه ریزی شده است که در هر کلاس و بخش هنری بین هنرآموزان ترویج خواهد شد.
وی همچنین به برگزاری جشنواره های کودک و نوجوان از جمله جشنواره‌ها‌ی رضوی شامل پژوهش رضوی، نامه‌ای به امام‌رضا (ع)، خاطرات زیارت و جشنواره قصه‌گویی اشاره کرد.
اشرف اسلامی همچنین به چاپ نشریه و فصلنامه بچه های کوهپایه در کانون دماوند اشاره کرد و گفت: طی چند سال گذشته این فصلنامه به چاپ می رسید و تا 20 شماره نیز رسید اما حدود دو سال پیش متوقف شد.

**کانون حمایت می خواهد
وی از دیگر مشکلات کانون را قدمت 45 ساله‌ ساختمان این مرکز پرورشی و فکری دانست و گفت: ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر دماوند به منظور پرداخت تسهیلات برای رنگ ‌آمیزی، تجهیز سالن آمفی تئاتر، ساماندهی برق مرکز و... اما مشکلات ما همچنان باقی است.
مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دماوند از دیگر مشکلات کانون را سیستم گرمایشی قدیمی و خطرات احتمالی آن، نبود امکانات فنی و کامپیوتری به میزان کافی و نیز نبود تعامل و همکاری مستمر آموزش و پرورش با کانون برای حمایت و معرفی مربی برشمرد.
اشرف اسلامی در پاسخ به خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چقدر کانون برا ی مردم شناخته شده است، گفت: گرچه تبلیغات‌ کانون برای معرفی برنامه ها و اقداماتش کم بوده ولی این مرکز شناخته شده است و سالیان سال فعالیت می کند؛ اگر حمایت مسئولان‌ باشد بیشتر هم شناخته می شویم.
شهرستان دماوند در شمال شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7246/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.