محمد گلدستانی روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان شهرستان ورامین از خرداد ماه امسال آغاز شده که طی این مدت بیش از 72 هزار تن گندم از سوی کشاورزان به مرکز خرید سیلوی شهرستان ورامین تحویل داده شده است .
وی افزود: سال گذشته بیش از 82 هزار تن گندم تحویل مراکز دولتی شده بود که با توجه به ادامه روند خرید تضمینی گندم ، می توان به رقم سال گذشته دست یافت.
وی بیان کرد: با توجه به افزایش مرکز خرید شهرستان ری و خسارت توفان به مزارع گندم در زمان برداشت ، میزان خرید تضمینی امسال، به رقم سال گذشته نمی رسد.
وی افزود : علاوه بر سیلوی شهرستان ورامین ، کارخانه صنایع آرد ورامین ، سیلوی منصوبیان روستای کلین پاکدشت و سیلوی پیشران کنترل پاکدشت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان جنوب شرق تهران را خریداری کردند.
رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان ورامین قیمت خرید تضمینی محصول گندم معمولی را به ازاء هر کیلو 13 هزار ریال و گندم دوروم (گندم سختی که برای تولید ماکارونی و پاستا به کار می رود ) را 13 هزار 300 ریال اعلام کرد.
وی بیان کرد: در صورتی که پاکی گندم های تحویلی از بذور علوفه و خاک بر اساس جداول سیلو از حدمناسبی برخوردار باشد ، قیمت خرید گندم معمولی تا 13 هزار 320 ریال و گندم دوروم تا 13 هزار 600 ریال افزایش پیدا می کند.
بیش از 20 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های ورامین ، قرچک ، پاکدشت و پیشوا زیر کشت گندم رفته است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.