به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امامی امین عصر یکشنبه در مراسم تجلیل از بانک های عامل در حوزه اشتغال کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: از برنامه های مهم ما در بخش اشتغال پایدار، تسهیل گری وام ها و فراهم شدن شرایط لازم برای اشتغال قشر بیکار و تحصیلکرده جامعه است.
وی با بیان اینکه سال گذشته تعهد در استان تهران ایجاد 132 هزار فرصت شغلی بود در حالی که توانستیم با برنامه ریزی لازم 180هزار فرصت اشتغال را از طریق استارت آپ ها، 20هزار فرصت را از طریق موسسات کار آفرینی و کار یابی(itc) و صدور 28 هزار پروانه صنفی در بخش صنعت ایجاد کنیم.
امامی امین خاطرنشان کرد: سال گذشته نرخ بیکاری استان 11 و 6 دهم درصد گزارش شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد رشد 17 درصدی در خصوص مهاجرت افراد تحصیلکرده و جویای کار به استان تهران بودیم افزود: تلاش داریم تا با همکاری سایر مسئولان استانی و فراهم شدن زیرساخت های لازم در این حوزه بتوان این قشر را ساماندهی کرد.
امامی امین با تاکید بر اینکه رمز موفقیت درشرایط اقتصادی کنونی تلاش و همدلی مضاعف در بخش های مختلف جامعه است تصریح کرد: امیدواریم با سلامت اداری بتوانیم طیف وسیعی را خدمات رسانی کنیم.

* تعهد 50 میلیارد تومانی بانک ها عامل در بخش اشتغال زایی مددجویان استان تهران
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه سال گذشته 87 میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان ابلاغ شد افزود: از این میزان اعتبار 81 میلیارد تومان مصوب و طریق بانکهای عامل استان 50 میلیارد تومان برای اشتغال و خود کفایی مدد جویان این نهاد جذب و پرداخت شد.
محسن ولیئی با بیان اینکه پرداخت های سال گذشته تا پایان تیر ماه امسال ادامه خواهد داشت تصریح کرد: وام های مددجویان در بخش های مختلف صنعتی، خدماتی، کشاورزی و طرح های خودکفایی و مشاغل خانگی بوده است.
وی تصریح کرد: باز پرداخت وام های اشتغال مدد جویان در بازه سه تا پنج ساله و با کارمزد 4 درصد است.
مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: همچنین اعتبار در نظر گرفته شده برای امسال نیز 72 میلیارد تومان اشتغال پایدار روستایی، 46 میلیارد تومان از طریق «بند ب» تبصره 16 قانون و 54 میلیارد تومان نیز از طریق منابع قرض الحسنه امداد ولایت مصوب شد.
به گفته ولیئی در سه ماهه نخست امسال 10میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال مددجویان جذب شده است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته چهار هزار و 500 نفر از طریق سامانه رصد ثبت نام کردند گفت: سال گذشته رتبه استان تهران در جذب اعتبار مشاغل خانگی، خرد وضعیت خوبی را نداشت که این نهاد توانست جایگاه 27 کشور را بدست آورد.
همچنین در این نشست از برخی از مدیران عامل بانک های استانی، مدیران شرکت ها و کمیته امداد در جهت پرداخت شدن به موقع اعتبارات و فراهم شدن اشتغال مددجویان تجلیل به عمل آمد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.