به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا کاظمی روز شنبه در آیین افتتاح فعالیت های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور در کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی منطقه 10 تهران اظهار داشت: در طول هشت هفته، 9 برنامه محوری در کانون ها، 10 برنامه در معاونت تربیت بدنی، 37 برنامه در معاونت پرورشی، 6 برنامه در سازمان دانش آموزی، 14 برنامه در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، 4 برنامه در بسیج، هشت برنامه در سازمان جوانان هلال احمر اجرا می‌ شود.
وی گفت: برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت در پنج محور؛ مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط آور و شادی بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی و مهارت ‌های ورزشی و سلامت پیش‌ بینی شده است.
کاظمی با اشاره به فعالیت 33 هزار پایگاه اوقات فراغت در سطح کشور پیش بینی کرد که امسال 5 میلیون نفر از برنامه های این پایگاه های تابستانی بهره مند شوند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان را تعلیم و تربیت تمام ساحتی با تمرکز بر ساحت‌های غیرعلمی، عدالت آموزشی و پرورشی، مهارت آفرینی و توسعه مهارت اجتماعی، حمایت از کالای ایرانی، تمرکز بر فعالیت‌های نرم فرهنگی و توجه به مناطق روستایی، هم افزایی فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی با توجه به ذائقه دانش‌آموزان عنوان کرد.
کاظمی با اشاره به برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در چهار سطح منطقه ای، استانی، کشوری و بین المللی گفت: سیاست های اجرای این فعالیت ها به استان ها ابلاغ شده تا با توجه به شرایط بومی هر منطقه فعالیت خود را آغاز کنند.
وی افزود: برنامه‌های تابستان برگرفته از عنوان سال «حمایت از کالای ایرانی» اجرا می‌شود و زمینه ‌های لازم برای مهارت‌آموزی، کارآفرینی و اشتغال‌زایی فراهم خواهد کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه برنامه ‌های اوقات فراغت دانش ‌آموزان منحصر به تابستان نیست، افزود: ما فعالیت‌های اوقات فراغت را در 2 مرحله برگزار می‌کنیم.
کاظمی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی در طول سال تحصیلی اتفاق می‌افتد، اظهار داشت: حجم فعالیت‌ها در طول سال بالاست اما فعالیت‌های تابستانی نقطه عطف فعالیت‌ های اوقات فراغت است.
وی گفت: اوقات فراغت فرصتی برای جبران زمان از دست رفته در طول سال تحصیلی و ایجاد قشربندی جدیدی در بین دانش‌آموزان است که این فرصت جدید بستری برای رشد، شکوفایی استعدادهای دانش آموزان و ارتقای سلامت جسمی و روانی آنان فراهم می کند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: همچنین اوقات فراغت فرصتی را برای بازآوری روحیه نشاط و شادابی دانش آموزان برای ورود به مرحله جدید فراهم می کند.
کاظمی گفت: به دستور وزیر آموزش و پرورش برای نخستین بار بسته سیاستی کامل از تمام فعالیت‌ های آموزش و پرورش تدوین شده و به استان‌ ها ابلاغ کردیم.
عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین، غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را از اهداف برپایی پایگاه های اوقات فراغت عنوان و ابراز امیدواری کرد که در این پایگاه ها استعدادهای دانش‌آموزان به نحو مطلوب شناسایی شئخ و پرورش داده شود.
وی، ایجاد شادی و شادابی، توسعه کارآفرینی را از دیگر اهداف پایگاه های اوقات فراغت عنوان کرد و افزود: با هماهنگی با معاونت آموزش متوسطه تلاش می‌کنیم ضمن اینکه دانش‌آموزان سال خوبی را داشته باشند، مهارتی را نیز فرا بگیرند.
کریمی با اشاره به تعاملات خوب آموزش و پرورش با شهرداری تهران در برپایی پایگاه های اوقات فراغت و برنامه های این پایگاه ها اظهار داشت: امسال بیش از 900 پایگاه تابستانی در شهر تهران فعالیت خواهند کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران درباره اردوهای دانش‌آموزی گفت: این اردوها از 23 تیرماه تا 15 شهریورماه با حضور 4هزار و 400 دانش آموز در اردوگاه رامسر برگزار می شود.
وی با اشاره به اجرای طرح «تکاور کوچک» در کانون فرهنگی تربیتی مفتح افزود: این طرح با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ولایتمداری از امروز آغاز می‌شود.
کریمی از همکاری تشکل‌های دانش‌آموزی در برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت خبر داد و گفت: در تهران سه اردوگاه استانی، 22 کانون با بیش از 200 رشته و بیش از 60 استخر فعالیت می کنند.
آیین افتتاح فعالیت های تابستانی واحدهای آموزشی و پرورشی سراسر کشور روز شنبه با حضور سیدمحمدبطحایی وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، علی رمضانی مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای تربیتی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی دیگر از مسئولان در کانون فرهنگی تربیتی سلمان فارسی منطقه 10 تهران برگزار شد.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.