فضا، فضای گفت وگو بود و تعامل؛ انتقادهای تند هم مطرح می شد اما در فضایی تعاملی؛ نماینده عالی دولت ابتدا شنونده بود و جوانان از هر حزب و جناح، گوینده. جوانان با حرارت بالا از مشکلات، کمبودها و گرفتاری ها می گفتند و البته مدیران حاضر هم از بضاعت ها، ظرفیت ها و کمبودهای موجود برای حل همه گرفتاری ها.
اما آنچه بیشتر جوانان حاضر در نشست بر آن تاکید داشتند، استمرار این جلسات و فضای تعامل و شنیده شدن مطالبات و انتقادها بود که امروز این نشست با عنوان شاخه جوانان احزاب با استاندار تهران به مرحله اجرا رسید.
نشست هم اندیشی این جوانان باحضور بیش از 60حزب فعال در استان تهران با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران عصر چهارشنبه برگزار شد.
نمایندگان همه طیف های سیاسی حاضر بودند، حزب توسعه، مجمع نیروهای خط امام(ره)، اعتماد ملت، مردمسالاری، سازمان عدالت و آزادی، اعتدال و توسعه، پیشرو اصلاحات، موتلفه، جامعه اسلامی ورزشکاران و مجمع دانش آموختگان دانشگاه ها از جمله شرکت کنندگان به شمار می رفتند.
مسائل مختلفی در نشست طرح شد اما برخی موارد بیشتر و پررنگ تر، مثل اشتغال که ازجمله مهمترین کلیدواژه های مطرح شده در کلام جوانان بود.
استاندار تهران که با شنیدن مطالبات جوانان در بخش اشتغال به یاد خاطرات دوران جوانی خود و شروع به کار در بخش خصوصی افتاده بود و آن خاطرات را برای حاضران تعریف کرد، با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم بسیاری از پست ها در اداره ها با فراخوان پر شده و مشکل مازاد نیرو هم شکل گرفته، گفت که این دولت تابع قانون است و اهل دور زدن مقررات نیست و به همین علت دستشان در جذب و استخدام باز نیست.
مقیمی که خطاب به جوانان اظهارداشت خیلی هم منتظر شاغل شدن در اداره ها و پشت میز نشینی نباشند، یادآور شد: جوانان باید با ورود به بخش خصوصی در عرصه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری مدیریت را از آنجا آغاز کنند که دستاوردهای بسیاری برایشان همراه دارد.
نکته دیگری که توسط برخی جوانان مورد تاکید قرار گرفت، توجه به فضای باز بویژه در دانشگاهها و فعالیت های اجتمای و سیاسی دانشجویان بود.
یکی از نمایندگان این احزاب معتقد بود که محدودیت های جدی برای فعالیت دانشجویان در بخش های اجتماعی و سیاسی وجود دارد.
وی تاکید داشت: هنوز بسیاری از نشست های علمی و سخنرانی ها با مقاومت نهادهای مختلف در دانشگاهها مواجه می شود.
این جوان گفت: انتظار از دولت این بود که این مسائل را به نحو بهتر مدیریت کند و فضای دانشگاهها بازتر و بانشاط تر باشد.
یکی دیگر از جوانان فعال در حوزه های کسب و کار نیز گلایه های خود را با مشکلات دست و پاگیر مقرراتی درحوزه بیمه و مالیات برای فعالان صنعتی شروع کرد و گفت: فضای کسب و کار بیمار است؛ من برای پرداخت دستمزد همکارانم مشکل دارم و باید این نوع چالش ها را دولت حل کند.
برخی دیگر جوانان بحث شیرین ازدواج را به تلخی بیان کردند؛ یکی از این جوانان گفت: جوانان برای ازدواج مشکلات زیادی بویژه گرفتاری های اقتصادی دارند.
وی به موضوع دیگری هم اشاره کرد و اظهارداشت: موارد زیادی داریم که یک جوان مشتاق به ازدواج برای این مهم اقدام می کند اما زمان نامزدی او به علت مشکلات اقتصادی بسیار طول می کشد و به چند سال می رسد و اینجاست که گرفتاری ها شکل دیگری به خود می گیرد و گاه به متارکه نیز می رسد.
گلایه از مدیران پیر و فرتوت دیگر مورد مطرح شده توسط جوانان بود که استاندار 68 ساله تهران را نیز به تایید واداشت؛ استاندار تهران گفت که خودش هم در زمان جوانی وارد مراحل مدیریتی شده و از جوانان کنونی هم باید مدیریت های مختلف استفاده کرد.
مقیمی گفت: بنده و بسیاری از مدیران کشور در شرایطی وارد عرصه کار و فعالیت در کشور شده ایم که جوانی زیر 40 سال بودیم و باید برای فعالیت جوانان در عرصه های مختلف راهها را شناسایی و عملیاتی کنیم.
وی تاکید کرد: تلاش کرده ایم با فعال کردن بخش مشاوران جوان در بخش مدیریتی استان تهران تحولاتی ایجاد کنیم زیرا شخصا معتقدم بسیاری از مشکلات جامعه با حضور و پیشنهادهای جوانان حل می شود.
مقیمی در عین حال گفت: جوانان البته منتظر بخش دولتی نمانند، اگر امکان فعالیت در دستگاه دولتی با محدودیت مواجه بود، به سراغ بخش های غیردولتی بروند و تجربه کردن را از آنجا شروع کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا این نشست که در محل سالن اجتماعات استانداری تهران برگزار شد در فضایی تعاملی بیش از دو ساعت طول کشید.
خبرنگار: محمد بیدارمنش
تهرام/6139/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.