به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرری در حرم عبدالعظیم (ع) افزود: به توان داخلی کشور با تکیه بر اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشته باشیم و به قول هیچ کشوری امیدوار نباشیم.
وی به هفتم تیرماه سالروز شهادت شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: اقتدار قوه قضائیه، اقتدار دیگر قوا است چرا که این نهاد از نوامیس، خاک و وطن ما دفاع می کند.
وی تصریح کرد: اگر اقتدار این قوه بشکند، هیمنه این نظام و کشور نیز شکسته خواهد شد، بنابراین قضات باید با اجرای عملکرد درست موجبات اعتماد مردم را فراهم کنند.
خطیب جمعه شهرری اضافه کرد: قوه قضائیه؛ تیغ تیزی است که نظم و امنیت را در کشور برقرار می کند، بنابراین همه ما باید به آن تمکین کنیم.
وی در ادامه به نامه 100 نفر برای مذاکره با رییس ‌جمهور آمریکا اشاره کرد و گفت: کسانی که این نامه را امضاء کرده اند از فتنه گران هستند.
وی عنوان کرد: باید بدانیم که این نامه در شرایطی امضاء شده که ترامپ خواهان از بین رفتن این نظام است و همواره با ملت ما دشمنی دارد.
حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: 2 جریان ‌سیاسی کشور نیز با این افراد مقابله کردند و تا زمانی که رهبر معظم انقلاب به همراه مردم پای آرمان های انقلاب ایستاده اند هیچ ‌بیانیه ای امضاء نمی شود.
وی در ادامه به سلسله مباحث سبک زندگی اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: خداوند در آیات مختلف قرآن به مومنان وعده هایی داده است که هر کدام از این وعده ها چراغ راهی برای ما است.
وی اظهار داشت: مومنان به وعده های خداوند، سیره نبوی و دستورات الهی عمل می کنند.
امام جمعه شهرری تصریح کرد: امروزه غرب با بحران از هم پاشیدگی خانواده مواجهه است و سعی دارند تا این طرح را در کشور ما هم اجرا کنند.
وی گفت: استحکام و بنیان خانواده تنها بر اساس مسائل دینی شکل می گیرد و اگر این فرهنگ اسلامی در زندگی ما اجرا شود بنیاد خانواده هم شکل می گیرد.
وی محبت را اساس و پایه دین بیان کرد و گفت: در سایه محبت است که اصول و مسائل دینی در خانواده ها عملیاتی می شود چرا که دین ما از خشونت مبری است و ائمه ما با زبان نرم و مدارا با مردم رفتار می کردند و اهل احسان و بخشش بودند.
وی گفت: اگر همه ما با نیت خیرخواهی و آداب و معاشرت نیک با یکدیگر رفتار کنیم، برکات آن در زندگی ما هم دیده خواهد شد.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.