حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز عید سعید فطر که با حضور نمازگزاران در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه ثمره روزه داری به دست آوردن تقوی الهی و حفظ و نگهداری آن است، اظهارداشت : حفظ نماز اول وقت و جماعت، دوری چشم، گوش، دست و زبان از گناه، قرائت قرآن و تفکر و تامل در آیات الهی، اهمیت دادن به خمس و زکات، رسیدگی به ایتام، فقرا و نیازمندان و ... از موضوعاتی است که باید همواره در طول سال به آن توجه کرد.
وی با تاکید بر حفظ وحدت، صمیمیت و همدلی در بین مردم، بیان کرد: عیدفطر مظهر عظمت، مجد و شوکت مسلمانان است و در این روز باید بر مشترکات مسلمانان جهان اسلام تاکید و تکیه کنیم.
این مقام مسئول با تاکید بر این روز به عنوان روز اتحاد، برادری و ایثار، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید از فرصت استثنایی عید فطر بهره های بیشتری ببرند زیرا این روز زمینه ساز مبارزه با ظلم و ستم و سلطه طلبان عالم است.
خطیب نمازعید فطر دماوند با اشاره به اینکه تقویت جنبه سیاسی عید فطر مورد توجه قرار گیرد، گفت: در شرایطی که مستکبرین دنیا سعی دارند در بین مسلمانان اختلاف ایجاد کنند، سران کشورهای اسلامی باید بیدار و مسلمانان باید هوشیار باشند و بر دشمنی و مبارزه با دشمنان اصلی تاکید کنند.
حجت الاسلام فتاح دماوندی بیان کرد: امروز سیاست استکبار و صهیونیسم اختلاف افکنی بین کشورهای مسلمان و ایجاد نفرت بین گروه های مسلمان است؛ آن بلندگوهایی که شعار اختلاف شیعه و سنی را فریاد می زنند خائن به اسلام و پیامبر هستند.
وی تاکید کرد: دشمن بداند که اگر همه مسلمانان متحد شوند، اثری از اسرائیل باقی نخواهد ماند و اگر قدرت اقتصادی مسلمانان یکپارچه شود، بزرگترین اقتصاد را خواهند داشت.
امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه همه باید قدردان نظام و انقلاب اسلامی باشند، گفت: امروز خدمت به مردم بزرگترین خدمت به انقلاب است زیرا این مردم بودند که برای حفظ آرمان ها سنگ تمام گذاشتند که البته در این شرایط شایسته نیست عده ایی در داخل کشور نقش قاسطین، ناکثین و مارقین را بازی کنند.
این مقام مسئول با اشاره به نگرانی های مردم در خصوص وضعیت اقتصادی، گرانی وتورم، افزود: باید دولت، مجلس و قوه قضائیه دست در دست هم با مفسدین اقتصادی مبارزه کنند و عوامل گرانی را شناسایی و از بین ببرند که انشالله با وحدت و همدلی این مهم محقق می شود.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از2بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.