هنرمندان شاخص خوشنویس شب چهارشنبه با حضور در مجتمع فرهنگی هنری نور با بهره گیری از خطوط نستعلیق، نستعلیق شکسته، ثلث، نسخ و نقاشی خط با محوریت سوره با فضیلت قدر اسامی خداوند و آیات قرآن را با محوریت سوره قدر بازنویسی کردند.
مدیر کل‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در جمع هنرمندان خوشنویس کیفیت آثار هنرمندان حاضر در این نشست را از لحاظ زیبایی شناسی بسیار بالا توصیف کرد.
بهزاد مریدی ابراز امیدواری کرد که با همکاری انجمن ها و موسسات فرهنگی هنری اساتید سایر رشته های هنری و فرهنگی کارگاههای هنری افزایش یابد.
وی بر حضور هنرمندان و گرد هم آیی آنان برای تولید آثار شاخص دینی و ملی تاکید کرد.
همچنین استاد امیر خانی یکی از اساتید برتر خوشنویسی کشور با تقدیر از برگزار کنندگان این کارگاه گفت: پرداختن به نفس هنر متعالی،باعث طراوت جان می شود.
وی افزود: هرچه در این زمینه گام برداریم معنویت هنر را در وجودمان رشد داده ایم.
استاد سپهری رئیس انجمن خوشنویسان شعبه تهران بزرگ نیز با اشاره به استقبال خوب هنرمندان این رشته در کارگاه خوشنویسی عنوان کرد: در این کارگاه بیش از هفتاد نفر از اساتید و افراد با درجه فوق ممتاز از بین تعداد زیادی هنرمند انتخاب شده است که در بخش های نستعلیق،نستعلیق شکسته،ثلث،نسخ و نقاشی خط به هنرنمایی پرداختند.
جواد مختاری رئیس گروه قرآن و عترت این اداره کل نیز گفت: کارگاه خوشنویسی با عنوان قلمهای آسمانی با هدف ترویج استفاده هنرمندان، نویسندگان و شاعران ازمفاهیم قرآن کریم در تولید آثار آتی خود و تاثیر این تولیدات در جامعه ادامه خواهد داشت.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب این کارگاه در نگارخانه رسول مهر در آینده نزدیک خبر داد.
تهرام/7244/1735 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.