به گزارش خبرنگاران ایرنا، شماری از رانندگان اتحادیه صنف دارندگان ماشین های کمپرسی در تهران صبح امروز نسبت به آنچه سوءاستفاده پیمانکاران در تحمیل بار اضافه و بیش از ظرفیت قانونی خواندند، اعتراض و تجمع صنفی برگزار کردند.
این رانندگان که تعدادشان حدود یکصدنفر برآورد می شد و محدوده فعالیت برون شهری آنها در شمال و شمال شرق تهران است خواستار حضور رئیس اتحادیه در محل تجمع بودند تا به خواسته های آنها رسیدگی شود.
یکی از رانندگان کمپرسی که خواست نامش اعلام نشود به خبرنگار ایرنا گفت: کمپرسی های ما ظرفیت حمل 14 تا 15 تن بار دارد اما پیمانکاران بدون توجه به ظرفیت قانونی بیش از 20 تا 30 تن بار می زنند و ما را به حمل بار بیشتر مجبور می کنند.
وی گفت: حمل بار بیش از ظرفیت علاوه بر اینکه معابر پایتخت را از بین می برد به افزایش تصادف در شهر نیز منجر می شود در حالی که رانندگان در این اقدام غیرقانونی پیمانکاران هیچ نقشی ندارند.
این راننده کمپرسی ادامه داد: از سال 1378 نرخ کرایه حمل بار ما بیشتر نشده و افزایش اخیر 20 درصدی نرخ کرایه حمل نیز فقط شامل کامیونداران برون شهری است.
به گزارش ایرنا، اعتراض صنفی کامیونداران در برخی شهرهای کشور که از هفته اول خردادماه آغاز شد بیشتر متوجه مواردی مانند گرانی لوازم یدکی، تعرفه کم حمل بار و کرایه‌های پایین بود که با ورود دولت و مجلس شورای اسلامی برای تامین خواسته های صنفی آنها، نتایجی مانند رشد 20 درصدی کرایه های حمل و بار، کاهش سهم بیمه رانندگان خودروهای نفتکش از هفت به چهار درصد و افزایش نظارت بر باربری ها را نیز در پی داشت.
همچنین در جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد کارگروهی با حضور نمایندگان همه انجمن‌ها، شرکت‌ها و رانندگان تشکیل شود. بررسی فرآیند قیمت گذاری، بیمه، تامین لوازم‌ یدکی و محصولات پرمصرف و بازبینی همه فرایندها، آیین‌نامه و پیشنهادها برعهده این کارگروه قرار دارد. رسیدگی به چارچوب های قیمت گذاری باربری، اجرای دقیق و شفاف و نظارت بر آن باید یکی از موضوع های مورد توجه در این کارگروه است.

** درآمدزایی پیمانکاران با تحمیل بار اضافه
راننده دیگری که امروز در بزرگراه بابایی حضور داشت گفت: معمولا پیمانکاران براساس مترمکعب خاکبرداری را برعهده می گیرند، اما کرایه حمل تُناژ بیشتر نصیب پیمانکاران می شود.
وی افزود: در حالی که کرایه های ما افزایش نیافته در سال 1378 قیمت 2 حلقه لاستیک 700 هزار تومان بود اما اکنون قیمت آن به بیش از چهار میلیون تومان رسیده است.
به گفته این کامیوندار، در سال 1378 هزینه تعویض روغن و فیلتر جدید 25 هزار تومان بود اما اکنون به حدود 400 هزار تومان افزایش یافته است.
وی افزود: پیش از این با پیمانکاران توافق شده بود حمل بار به صورت سرویسی انجام شود و اتحادیه با نظارت دقیق، با پیمانکاران خاطی برخورد کند اما به دلیل نبود نظارت، مشکلات رانندگان هر روز بیشتر می شود.
یکی از این رانندگان خواستار حضور «سیدحسن هاشمی» رئیس اتحادیه صنف دارندگان ماشین های کمپرسی و ر اهسازی تهران در اجتماع تجمع کنندگان شد و گفت: اتحادیه باید پیمانکاران را ملزم کند تا بار بیشتری را به کمپرسی داران تحمیل نکنند و طبق ظرفیت قانونی، بار حمل شود.
این تجمع در فضایی آرام برگزار شد و ماموران راهنمایی و رانندگی برای جلوگیری از هرگونه خللی در تردد وسایل نقلیه در بزرگراه بابایی که از اتوبان های شلوغ پایتخت به شمار می رود، در محل حضور داشتند و هماهنگی های لازم را انجام دادند.
اقتصام*7244**1108** 2023/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.