به گزارش خبرنگار ایرنا این راهپیمایی به مرکزیت شهر دماوند از میدان امام خمینی (ره) به سمت مصلای نماز جمعه شهر آغاز شد و زن و مرد، پیر و جوان، بزرگ و کوچک با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آل سعود و غزه میان آتش و خون بود – این سند فتنه صهیون بود از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.
«حمایت از فلسطین حمایت از امام است، آزادی فلسطین آزادی اسلام است، ننگ ابد بر دشمنان قرآن و درود ما بر یمن قهرمان» ازجمله دیگر شعارهای این مردم بود.
مجید صفری فرماندار شهرستان دماوند در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس این روز را نماد جمهوری اسلامی در مبارزه علیه ظلم، ستم و استکبار جهانی دانست و گفت: کشورهای جهان می دانند که ملت مسلمان ایران همواره در صحنه است و از ولی فقیه زمان خویش و کیان جمهوری اسلامی ایران حمایت و حفاظت می کند.
وی بیان کرد: امروز مردم در پنج شهر شهرستان های دماوند به صحنه آمدند تا تکلیفی که معمار کبیر انقلاب برعهده آنان نهاده را بخوبی انجام دهند.
حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امام جمعه دماوند نیز راهپیمایی روز قدس را محور وحدت همه مسلمانان جهان علیه آمریکا و اسرائیل دانست و اظهارداشت: راهپیمایی روز قدس امسال با توجه به مساله فلسطین و حوادث اخیر نسبت به سال های گذشته از حساسیت خاصی برخوردار است.
به گزارش ایرنا همچنین عباس حاجی نجاری از تحلیلگران سیاسی در سخنرانی در این مراسم گفت: دشمن به دنبال تضعیف پرچم استقلال و عزت اسلام، فشارهای روانی و نارضایتی در بین مردم است.
وی تاکید کرد: گرچه مشکلات، فشارهای اقتصادی و تحریم ها را شاهد هستیم ولی ایجاد تعامل، وحدت و همدلی می تواند بسیاری از فشارها را بکاهد و اهداف غرب را خنثی سازد.
این تحلیلگر ادامه داد: امروز راهبردهای دشمن از بستر اقتدار نیست بلکه برگرفته از ناتوانی و استیصال است و آنچه در نتیجه برجام و پیمان شکنی آمریکا شاهدیم، چیزی جز ایجاد جنگ روانی و تخریب انقلاب و آرمان های اسلام نیست.
در پایان نیز راهپیمایی قطعنامه سراسری قرائت و بار دیگر بر ایستادگی و اتحاد ملت ایران علیه اقدامات سران استکباری و ظلم‌پیشه جهان تأکید شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100هزار نفر در 45 کیلومتری شمال شرق شهر تهران قرار گرفته است.
تهرام/7246/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.