به گزارش ایرنا ، مردم روزه دار و ولایت مدار شهرستان ورامین روز سه شنبه در حالی که لباس های عزای شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) را بر تن داشتند ، با اجتماع در میدان امام حسین (ع) صحنه های با شکوهی از عشق به نظام و ولایت فقیه را به نمایش گذاشتند.
راهپیمایان در حالی که برخی از شاهدان عینی و جوانان همچون قیام کنندگان 15 خرداد سال 42 کفن بر تن داشتند ، با عبور از مسیرهای تعیین شده ، از خیابان های شهید بهشتی و مسجد جامع عبور و به سمت مصلای صاحب الزمان (عج) راهپیمایی کردند.
بسیاری از جوانان شهرستان ورامین نیز همچون پدران خود کفن بر تن کردند و این پیام را رساندند که حفظ دستاوردهای نظام به نسل و گروه خاصی تعلق ندارد و همگان با تمام وجود و به قیمت جان از ارزش های انقلاب اسلامی حراست می کنند.
راهپیمایان ورامینی با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر ضد ولایت فقیه انزجار خود را از هرگونه ظلم و ستم اعلام کردند.
راهپیمایان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین لزوم تبعیت محض از ولایت فقیه، از مواضع رهبر معظم انقلاب در سخنرانی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) دفاع و بر تبعیت از این فرامین تأکید کردند.
در پایان این مراسم راهپیمایان با قرائت بیانیه ای ، بر لزوم حفظ دستاوردهای قیام خونین 15 خرداد حول محور وحدت تأکید کردند و خواستار ایستادگی مردم و مسئولان در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار شدند.

** مردم شهرستان پیشوا نیز همزمان با سالروز قیام خونین 15 خرداد سال 42 ، بار دیگر کفن پوش به خیابان ها آمده و صحنه های با شکوه این قیام خونین را بار دیگر تکرار کردند.
مردم خداجوی پیشوا با اجتماع مقابل مسجد امام خمینی (ره) صحنه های غرور آفرینی را از عشق به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به تصویر کشیدند.
راهپیمایان در حالی که تصاویری از امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر دست داشتند با سردادن شعارهایی همچون شعارهایی همچون مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسراییل، مرگ بر انگلیس ، بیداری اسلامی محصول این نهضت است فرجام این بیداری پیروزی و عزت است ، یاد شهدای 15 خرداد را گرامی داشتند.
حضور جوانان و نوجوانان پیشوایی در این راهپیمایی مشهود گزارش شده است.
در پایان این مراسم ، راهپیمایان با اجتماع در مقابل مسجد امام رضا (ع) پیشوا با قرائت بیانیه ای ، بر ادامه راه امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس تأکید کردند.
در 15 خرداد سال 42 ، مردم پیشوا در همراهی با مردم ورامین در حالی که در صحن مطهر امامزاده جعفر (ع) برادر بلافصل امام رضا(ع) مشغول برگزاری آئین عزاداری سومین روز از شهادت سیدو سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بودند ، از دستگیری امام خمینی (ره) توسط عوامل ستم شاهی مطلع شدند.
بسیاری از مردم پیشوا با شنیدن خبر دستگیری امام ، کفن بر تن کرده و پای پیاده به سمت تهران حرکت کردند تا از مرجعیت شیعه دفاع کنند ، حرکتی که با حرکت مردم ورامین در منطقه پل باقرآباد تلاقی پیدا کرد و با گلوله باران نیروهای ستم شاهی روی پل باقرآباد متوقف شدند.
شهیدان سید مرتضی طباطبایی رفیعی ، جعفر عرب مقصودی ، مسیب مهابادی ، ابوالقاسم اردستانی ، حسن خانی ، امیرهوشنگ معصومشاهی و عزت الله رجبی در قیام 15 خرداد سال 42 به شهادت رسیدند.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.