به گزارش روز شنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان، معرفی و تبیین شخصیت سیاسی و الهی حضرت امام خمینی (ره)، بازخوانی و تبیین آرمان ها، اندیشه ها، دیدگاه ها و آثار علمی و فقهی امام خمینی(ره) و معرفی ابعاد معنوی و سبک زندگی امام خمینی(ره) را از اهداف برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و آیینی به مناسبت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام(ره) عنوان کرد.
شجاع پوریان گفت: امسال در قالب مناطق 22گانه، پردیس های فرهنگی در حرم مطهر حضرت امام(ره)، ادارات کل، سازمان های تابعه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و منطقه یک در محدوده جماران و منطقه20 در محدوده حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ویژه برنامه های فرهنگی تدارک دیده شده است.

*برپایی نمایشگاه عکس و پوستر «زندگی به سبک روح الله»
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس و پوستر «زندگی به سبک روح الله» در سراهای محلات و مراکز فرهنگی تابعه افزود: هویت بخشی سیمای بصری شهر نیز با استفاده از ظرفیت تبلیغی موجود در مناطق و با پیام های فرهنگی متناسب با ایام ارتحال امام(ره) در مناطق 22گانه انجام می شود.
وی برگزاری نشست های معرفتی را از جمله ویژه برنامه های مناطق 22گانه در ایام ارتحام امام عنوان کرد و گفت: این نشست ها به همراه سخنرانی با محوریت گفتمان و ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) در مساجد سطح تهران برگزار می شود.

*راه اندازی سه پردیس بزرگ فرهنگی در حرم مطهر امام راحل
شجاع پوریان از برپایی سه پردیس بزرگ فرهنگی در حرم مطهر حضرت امام(ره) خبر داد و افزود: پردیس فرهنگی «امام(ره) و سبک زندگی» با موضوع های اخلاق و رفتار فردی امام(ره)، امام؛ خودسازی و عبادت، امام و خانواده و امام و ساده زیستی به همت مناطق 2، هفت،10، 15 و 18 با محوریت منطقه سه برپا می شود.
وی اظهار داشت: مناطق هشت، 14، 17، 19 و 22 نیز با محوریت منطقه پنج پردیس فرهنگی «امام (ره) و مردم» را در زمینه جایگاه مردم در اندیشه سیاسی امام(ره)، نقش مردم در کلام امام(ره)، امام در قلب ملت و اعتماد و باور به نقش مردم در حاکمیت برپا می کنند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برپایی پردیس فرهنگی «امام (ره) و قرآن» گفت: این پردیس در زمینه مکتوبات و آثار قرآنی امام(ره)، تفسیر امام، امام و انس با قرآن، توصیه های امام در مورد قرآن و خواندن آن به همت مناطق چهار، 9، 13، 16 و 21 و با محوریت منطقه دوازده برپا می شود.
شجاع پوریان، برپایی غرفه های قرائت قرآن و اهدای جایزه، نمایشگاه عکس مفهومی، نمایشگاه عکس از شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم، غرفه کتاب و نمایش فیلم مستند، عکس یادگاری، بازی های کودکان با محوریت آموزه های قرآن کریم، پاسخگویی به شبهات دینی، رادیو امام(ره)، توزیع محصولات فرهنگی، نمایشگاه محصولات قرآنی، اجرای ویژه برنامه های فرهنگی متناسب با شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) و شبهای قدر را از جمله برنامه های این پردیس های فرهنگی عنوان کرد.
وی افزود: برپایی گذر هنر با حضور هنرمندان در پردیس ها و فعالیت جانبی هر پردیس، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار امام خمینی(ره)، پخش کلیپ و تیزر و استفاده از محتوای تولیدی متناسب با عنوان پردیس و تهیه و توزیع ویژه نامه (کتابچه) با سرفصل های امام و مردم- امام و سبک زندگی- امام و قرآن از دیگر برنامه های این پردیس های فرهنگی است.

*ارائه خدمات سلامت محور به زائرین حرم مطهر امام (ره)
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برپایی ایستگاه طب سنتی به همراه مشاوران خبره و تجهیزات لازم در پردیس های مناطق خبر داد و گفت: ضمن ارائه خدمات رایگان اولیه پزشکی به عموم زائران حرم مطهر، طراحی و ارائه برنامه های اطلاع رسانی در مورد بهداشت و سلامت شهروندی در پردیس های مناطق، اتوبوس های دیابت در مسیر اصلی حرم مطهر برای ارائه خدمات به عموم زائران از سوی اداره کل سلامت شهرداری تهران مستقر می شود.
شجاع پوریان افزود: اداره کل امور بانوان نیز با برپایی غرفه امور بانوان در پردیس های فرهنگی برای ارائه خدمات فرهنگی ویژه بانوان، ارائه محصولات فرهنگی مربوط به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی با محوریت معرفی زندگانی حضرت خدیجه (س) و معرفی ظرفیت های ویژه شهرداری در حوزه امور بانوان در این ایام فعالیت خواهد کرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنامه ریزی برای حضور ورزشکاران به همراه مراسم ویژه در حرم مطهر امام (ره) را از جمله برنامه های سازمان ورزش و تندرستی شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: مرکز فعالیت های دینی نیز تمهیدات لازم را برای برپایی نماز جماعت مغرب و عشا و استقرار روحانیون در پردیس های فرهنگی به منظور پاسخگویی به سوالات شرعی زائران در ماه مبارک رمضان اتخاذ خواهد کرد.

*برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در جماران و حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
شجاع پوریان با اشاره به ویژه برنامه های فرهنگی شهرداری منطقه یک به مناسبت گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال امام (رضوان الله) گفت: در شمال تهران ضمن فضاسازی محیطی مسیرهای منتهی به حسینه جماران، برنامه های فرهنگی و قرآنی از 12 تا 15 خردادماه در محله جماران و نمایشگاه عکس، کتاب، پوستر و فیلم مستند با محوریت زندگی حضرت امام(ره) برگزار می شود.
وی از برپایی پردیس فرهنگی قرآنی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از 12 تا 15 خردادماه خبر داد و افزود: شهرداری منطقه20 ضمن فضاسازی محیطی مسیرهای منتهی به حرم امام خمینی(ره)، نمایشگاه عکس، کتاب، پوستر و فیلم مستند با محوریت زندگی حضرت امام(ره) را در پردیس های فرهنگی برپا خواهد کرد.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، اجرای این برنامه ها را در راستای انسجام عملی و هم افزایی در واحدهای مختلف مدیریت شهری، توجه ویژه به فضلیت، آداب و ویژگی های ماه مبارک رمضان، پرهیز از اجرای برنامه های کمیت محور و توجه به اثرگذاری در اجرای برنامه ها عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم ضمن فراهم کردن بستر مناسب برای حضور و مشارکت فعال شهروندان در مراسم بزرگداشت ارتحال امام (ره) در مرقد مطهر، خدمات مطلوب و مناسب برای جلب رضایت شهروندان تهرانی ارائه دهیم.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.