حجت الاسلام سید ناصرالدین نوری زاده روز سه شنبه در آیین معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی دماوند افزود: حدود 14 هزار روستای بالای 100 خانوار نیز در کشور وجود دارد که استقرار روحانی در این مناطق روستایی ضروری است.
وی تاکید کرد: طبق اعلام نهادهای امنیتی در هر منطقه که مبلغ روحانی حضور دارد آسیب های اجتماعی در آن منطقه مسیر کاهشی داشته است.
نوری زاده در مورد تعداد مبلغان حاضر در استان تهران در روستاهای بالای 200 خانوار گفت: تعداد این مبلغان در ا ستان تهران 153 نفر است که هشت تن آنان در شهرستان دماوند حضور دارند.
وی همچنین با بیان اینکه 400 دفتر تبلیغات اسلامی در سطح کشور فعال است، بیان کرد: 52 هزار مبلغ دینی در سراسر کشور ساماندهی می شوند.
این مسئول تبلیغات اسلامی گفت: هیچ رسالتی بالاتر از مبلغی نیست اما از ظرفیت های موجود دراین حوزه بخوبی استفاده نمی شود که تحقق این مهم فعالیت بیشتر ما را می طلبد.
معاون پارلمانی و امور استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی تعداد هیات های مذهبی کشور را 92 هزار هیات اعلام کرد که 18 هزار و 500 هیات در استان تهران و 125 هیات در شهرستان دماوند فعالیت دارند.
وی همچنین ادامه داد: 60 هزار مداح در کشور فعالیت دارند که بیش از هشت هزار نفر در استان تهران و 250 مداح در شهرستان دماوند فعال هستند.
در این آیین حجت‌الاسلام‌ سید'رضا ظاهری مطلق' به‌عنوان رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی دماوند معرفی و از زحمات چند ساله حجت‌الاسلام 'ذاکر صادقی‌کیا' رئیس سابق این اداره تجلیل شد.
شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر 100 هزار نفر در 45 کیلومتری شهر تهران واقع شده است.
تهرام/7246// 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.