به گزارش خبرنگار ایرنا، افشانی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره مصلا گفت: مصلای امام خمینی(ره) یک مجتمع عظیم و دارای اهمیت خاص است.
وی اضافه کرد: اعتبارات این پروژه از محل‌های مختلفی تامین می‌شود اما قطعا آن بخشی که از ابتدا برعهده شهرداری تهران گذاشته شده است، تکمیل خواهد شد.
سال 1361 اقدامات اولیه برای ساخت مصلای تهران برنامه ریزی و ساخت آن سال 1367 شروع شد اما هنوز به مرحله پایان ساخت نرسیده که همواره محل انتقادها نیز بوده است.
شهردار تهران در جمع خبرنگاران به نکات دیگر و اهم برنامه هایش برای توسعه مدیریت شهری پایتخت هم اشاره کرد، وی گفت:از ابتدا که در شهردای مستقر شدم بارها تاکید کردم شعارم حول محور ارتقای کیفیت زندگی و رضایت مندی شهروندان در شاخص های مختلف است و اکنون که موضوع نمایشگاه قرآن مطرح است، وقتی می گوییم بهبود وضعیت شاخص های شهر باید درباره آن بحث شود.
افشانی کاهش آلودگی هوا، نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را ازجمله مسائل کلان شهر تهران برشمرد و بیان کرد:حفظ باغ ها و پرداختن به مسائل فرهنگی و اجتماعی به گونه ای که اکثریت مردم از آنها بهره مند شوند ازجمله اولویت هاست که ترویج فرهنگ قرآنی به این امور هم کمک می کند.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه کسی که اهل قرآن باشد اهل تدبیر، تفکر و تعقل است و از طرفی هم قرآن به انسان ها می آموزد که حق طلب و حق گو باشند و از حق افراد دفاع کنند و مهمترین روش را برای اداره امور جامعه روش عدالت می دانند.
وی تاکید کرد: اگر این موارد مبنای رفتار ما باشد حتما می توانیم یک جامعه سالم تری داشته باشیم.
افشانی گفت: کسی که با قرآن مانوس باشد امکان تخلف او بسیار کم است؛ مگر اینکه در آن زمان که احتمالا انحرافی در او ایجاد شود لحظاتی است که قرآن را فراموش می کند و به همین دلیل پرداختن به موضوع قرآن برای جامعه ما ضروری و حیاتی است.
افشانی درباره کمک به موسسات قرآنی توسط شهرداری تهران نیز افزود: همه کسانی که در حوزه قرآن کار می‌کنند باید اقداماتشان به‌گونه‌ای باشد که جامعه و مردم از اقدامات آنها درس بگیرند؛ لذا در این حوزه‌ها کمک خواهیم کرد البته مشروط به آن است که نفع آن به مردم برسد نه یک شخص خاص.
شهردار تهران ادامه داد: مهمترین بخش شعار من که شهر زیست‌پذیر و شهروند مشارکت‌پذیر است جذب مشارکت حداکثری شهروندان است. در حوزه فرهنگ باید زمینه مشارکت مردم فراهم شود؛هر کجا که مردم حضور داشته باشند و به مسئولین اعتماد کنند در آن حوزه‌ها موفق خواهیم بود و بی‌تردید بدون مشارکت مردم امکان موفقیت وجود ندارد. حتما موسسات قرآنی حمایت خواهند شد و امیدوارم همه مردم از آن بهره‌مند شوند.
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن با شعار «قرآن، چلچراغ هدایت» از 30 اردیبهشت به مدت 17 روز تا 14 خرداد ماه؛ برابر با سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران (شب بیستم ماه مبارک رمضان) از ساعت 17 تا 24 در محل مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه مندان است.
تهرام/1735/1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.