معاون فرماندار تهران به آمار بهزیستی از معتادان شهرستان تهران اشاره و تاکید کرد: ۵۷ درصد از معتادین متجاهر، ساکن شهر و استان تهران و ۴۳ درصد مربوط به سایر استان‌ها است.

به گزارش ایلنا، غلامحسین آرام در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان تهران گفت: تعداد جمع‌‌‌آوری معتادان متجاهر در تهران بسیار بالا است و این درحالی است که برای نگهداری به فضای بیشتری نیاز است؛ از این‌‌‌رو برای رفع این آسیب اجتماعی باید به صورت جدی‌‌تری وارد عمل شویم و با استفاده از تمام امکانات برای پذیرش این افراد در خانواده و توانمندسازی آنها تلاش کنیم تا بتوانیم اثرات این آسیب را کاهش دهیم.

وی بحث پیشگیری، آگاه‌‌‌سازی و آموزش از طریق رسانه‌‌‌ها، صداوسیما، آموزش و پرورش و تبلیغات محیطی را مهم قلمداد کرد و اظهار داشت: برای مقابله و کاهش این آسیب باید سطح فرهنگ و آگاهی مردم جامعه به ویژه جوانان را ارتقا دهیم تا با کاهش تقاضا برای مصرف مواد مخدر بتوانیم عرضه آن را نیز پایین بیاوریم.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران به نقش سازنده آموزش و پرورش و خانواده در برخورد با این معضل اجتماعی تاکید و تصریح کرد: آموزش مهارت‌‌های زندگی و فردی برای اعضای خانواده نقشی بنیادین در کاهش آسیب‌‌‌های اجتماعی و به تبع سوءمصرف مواد مخدر دارد.

در این جلسه پلیس مواد مخدر و بهزیستی تهران درخصوص ساماندهی معتادین متجاهر میدان شوش، هرندی و مولوی برنامه‌ها، پیشنهادات و راهکارهایی را عنوان کردند.

همچنین تمام دستگاه‌‌‌‌های حاضر در جلسه درخصوص موضوعات مرتبط با موادمخدر و طرح‌‌‌های انجام شده در سال گذشته گزارشاتی را ارائه کردند.

آرام نیز در این جلسه عملکرد دستگاه‌‌‌های عضو شورای مبارزه با مواد مخدر را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی در زمینه مبارزه با مواد مخدر انجام شده ولی تا رسیدن به اهداف و نتیجه مطلوب هنوز فاصله زیادی است و خواستار تلاش جدی و مضاعف مسئولان و مردم شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.