به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران که با حضور سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ و علی مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد، افزود: گزارشی از صدا و سیما به نقل از یک عضو شورای شهر تهران در مورد وجود چند هزار معتاد متجاهر زن در استان نقل شده که بی اساس است و لازم است نقل کنندگان این گزارش ها مستندات لازم را ارایه دهند و باید نامه ای در پاسخ به چنین گزارش هایی به صدا و سیما ارایه شود.
استاندار تهران با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت نگهداری هشت هزار و 500 معتاد در مراکز مجهز بازپروری استان وجودد دارد اظهار کرد: نباید افکار عمومی جامعه را با ارائه آمار و اطلاعات غلط دچار مشکل کنیم.
هاشمی با بیان اینکه پیشرفت چشمگیر اقدامات ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران تاکید کرد: در ابتدا مرکز شفق تهران فقط برای 400معتاد ظرفیت داشت که غیر بهداشتی بود و به همین دلیل تعطیل شد.
وی تصریح کرد: به همین دلیل کار را از صفر آغاز کردیم و با تعامل خوبی که بین دستگاه ها برقرار شد توانستیم این ظرفیت را امروز به 8هزار و 500 نفر برسانیم.
استاندار تهران با بیان اینکه با اجرای برنامه های در دست اقدام ظرفیت نگهداری معتادان در استان تهران به 10 هزار نفر خواهد رسید گفت: در این شرایط باید فضا را برای ورود مجدد معتادان به خیابان ها نا ایمن کرد و با همکاری دستگاه قضایی در اجرای قانونی خروج معتادان شهرستانی به مناطق خودشان بخش اعظمی از تعداد معتادان سطح شهر تهران کاهش خواهد یافت.
وی، اعتماد سازی برای ورود معتادان به مراکز نگهداری و ساماندهی را نیاز به تبلیغات و آگاهی رسانی عمومی دانست.
براساس این گزارش، ظرفیت نگهداری هشت هزار و 500 معتاد در مراکز استان تهران وجود دارد که قرار است با اجرای برنامه های پیش بینی شده به 10 هزار نفر افزایش یابد.
در سال 95 بیش از 15 هزار معتاد در استان تهران جمع آوری شده اند، در حالی که سال 94 هشت هزار و 182 معتاد، سال 93 سه هزار و 500 نفر و در سال 92 نیز یک هزار و 900 نفر معتاد در استان تهران جمع آوری و ساماندهی شده اند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سیدمجید بروجردی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرم/1109**1625
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.